Avatar billede zkov82 Nybegynder
27. oktober 2010 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scroll bars i Google Maps

Jeg er ved at lave et projekt, hvor jeg gerne vil have Google Maps til at opføre sig lidt anderledes end normalt:

Er det muligt at lave det sådan at man ikke kan trække rundt på kortet vha. musen, men man bliver nødt til at bruge scrollbars?
Kan man samtidigt lave sådan at man ikke kan klikke sig til at zoome?

Såfremt det ikke er muligt at få Google Maps til at opføre sig sådan, findes der så et tilsvarende framework, hvor dette er muligt?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2010 - 15:19 #1
Det lyder umiddelbart som en degradering af funktionaliteten...
- men hva' ved jeg : )

Du kan ikke lave "naturlige" scrollbars - vill kræve at Gogle leverede HELE kortet (verden).

Men du kunne lave noget der ligner (grafisk), og oversætte klik på pile og træk i bars til API-kommandoer... (IKKE let)

Og lægge et usynligt layer over selve kortet, som modtager/afværger museklik...

Men igen - jeg tvivler på "nytteværdien" - HVORFOR ?
Avatar billede zkov82 Nybegynder
22. november 2010 - 10:21 #2
Jeg er skam udemærket godt klar over at det er en nedgradering af funkionaliteten - det er hele meningen med det.
Det er til et projekt jeg har gang i, hvor jeg skal sammenligne nogle målinger.

Efter at have kigget i APIen har jeg brugt setdraggable og setdoubleclick, til at undgå at brugeren kan interagere direkte med kortet, og så har jeg valgt at bruge Googles egne controls.

Smid et svar, så du kan få dine point som tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 12:54 #3
Dén løste du selv, pointene er dine : )
Avatar billede zkov82 Nybegynder
22. november 2010 - 19:40 #4
ok, så siger vi det - du gav mig nu stadigvæk nogle gode ideer