Avatar billede bertel21 Nybegynder
28. oktober 2010 - 10:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP

Hey. Jeg har lavet en hjemmeside som sælger 5 produkter. Hjemmesiden er lavet med PHP index side og som så kalder resten ind i underside på index siden.

Jeg skal have implementeret et webshop på "sitet" og jeg skal have det lavet, så når man kigger på de 5 visitkort, starter man med at vælge farve, herefter ryger man videre og skal vælge forside og dernæst bagside. Det har jeg fået lavet i CSS, men nu skal jeg jo have siden til at huske hvilke valg man har gjort sig til forside, bagside og farve, så man til sidst kan komme det i en indkøbskurv og betale.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an og håber på der er nogen derude som måske har lyst til at give en hjælpende hånd?

På forhånd tak.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:13 #1
jeg vil foreslå dig, hvis du har mod på det at kigge nærmere på PHP SESSIONS.

Det er relativt nemt at holde øje med, og der er masser af gode start-guides på nettet. Lav blot en google søgning på "php session tutorial" eller kig på f.eks. http://www.tizag.com/phpT/phpsessions.php

så skal du på din side gemme fra skridt til skridt hvilke valg brugeren tog, og så på sidste side præsentere det endelig valg, og lade kunden bekræfte dette.
Avatar billede webweaver Praktikant
28. oktober 2010 - 22:05 #2
Med sessions ryger valget så, hvis man lukker browseren.
Det fungerer ikke ligesom en cookie, der husker informationen til næste gang du besøger webstedet. Men bør næppe være nødvendigt, hvis det er en webshop. Så handler man nok den valgte vare med det samme. Så som mcb2001 nævner, vil SESSIONS være løsningen for dig :-)
Avatar billede bertel21 Nybegynder
28. oktober 2010 - 22:14 #3
Tak for svarene, jeg må læse op på sessions. Er der nogen af jer som kunne have lyst til, at assistere løbende?

Her er min MSN: bertel99@hotmail.com - Jeg ved ikke om jeg får brug for det, men det kunne være dejligt man ikke skulle oprette en tråd hver gang man har et problem :-))
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. oktober 2010 - 10:27 #4
du kan sagtens skrive til mig - du kan bare lave en privat besked til mig.
Avatar billede bertel21 Nybegynder
01. november 2010 - 09:55 #5
Perfekt. Tak for det.
Avatar billede bertel21 Nybegynder
16. november 2010 - 10:54 #6
test