Avatar billede gaarden Nybegynder
28. oktober 2010 - 18:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af disse 2 bærbar. 150 point !!

Jeg leder efter en ny bærbar. Jeg er ikke særlig krævende.. Bruger den mest til internetbrug, og enkle gange til spil. Men gamer sjældent og derfor kræves der nok ikke noget vildt.
Men det skal ikke være en sløv padde !!

Men mest internetbrug, frontpage, managerzone, facebook osv.
Jeg vil som mange gerne have en lang levetid på min nye bærbar.
Batteritid betyder ikke det store, da jeg har den i laderen hele tiden.
Jeg har hørt meget godt om HP, og ja ...... Min gamle bærbar var en fujitsu siemens, på 1,66 GHz - 2048mb.. Så den nye skal være lidt bedre.

Jeg vil gerne høre hvad I synes om disse:
1.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/HPG62A36SO/hp-15-6-barbar;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent

eller

2.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/PADV63011SO/hp-pavilion-15-6-barbar

[b]Kom evt med bedre udgaver til samme pris. MAX LOFT ER 5300kr.

Husk at skriv om den er bedre end min tidligere bærbar :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. oktober 2010 - 18:13 #1
Havde taget den med intel processor, selv om der er bedre grafikkort i den anden.
Avatar billede Krist29 Nybegynder
28. oktober 2010 - 18:51 #2
Begge computere er meget ens...

1. er nok bedst som medieafspiller eller billedredigering

2. er nok bedre til spil og online brug...
Avatar billede Krist29 Nybegynder
28. oktober 2010 - 18:52 #3
Så til dig vil nummer 2 nok være den bedste :D
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2010 - 19:03 #4
Jeg vil derimod sige at du skal tage [nr. 2[/b] HP Pavilion makinen.
Udover at have et rimelig godt gamer grafikkort (nr. 50 på listen), har den nyeste AMD turion cpu`er, den er næsten på højde med Intels.
F.eks svare denne AMD Turion II P520 - 2,3Ghz til en Core I3 350M på 2,26Ghz

Men da AMD opgiver deres cache osv. lidt på en anden made, så er de ikke direkte sammenlignlige i de test resultater der er.

Se grafikkort her. Nr. 50 og det andet ATI HD 5470 er nr. 111:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Avatar billede gaarden Nybegynder
28. oktober 2010 - 19:59 #5
Andre skal ikke holde sig tilbage.. !

Er disse 2 bedre end min nuværende ?
Min nuværende har intel core 2 processor.. og som sagt Fujitsu siemens, på 1,66 GHz - 2048mb ram - MODEL: esprimo mobile v5505  - MS2216
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2010 - 21:01 #6
Er disse 2 bedre end min nuværende ? - JA , men denner er at foretrække af de 2:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/PADV63011SO/hp-pavilion-15-6-barbar
Avatar billede gaarden Nybegynder
28. oktober 2010 - 22:33 #7
super. hvad skal jeg kigge efter for at bedømme hvor hurtig og god den er ?

Flere svar og vurderinger modtages gerne!!