Avatar billede jimscheel Nybegynder
28. oktober 2010 - 23:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Banner script søges

Hej

Jeg søger et bannerscript (gerne i php) som kan administrere bannere på min side.

Det skal foregå på den her måde:

Når jeg modtager en ordre om en bannerkampgne, så skal jeg kunne ligge den ind i systemet og afvikle dem (gerne med antal bannervisninger). Når jeg ingen ordre har, skal den automatisk gå over på Adsense fremvisning.

Nogen der kender sådan et script?
Avatar billede cronaldo Nybegynder
29. oktober 2010 - 03:51 #1
Der er kun én mulighed!
OpenX ad server.. det kan være både en hosted udgave og en udgave, du uploader til din server.. Det har så mange muligheder, og det kan selvfølgelig også det, du efterspørger ovenfor! :)
Avatar billede kentora Nybegynder
29. oktober 2010 - 07:55 #2
Der er så en mulighed mere. Lav det selv :)

Simpel MySQL database, og med en select der hedder

mysql_query("SELECT * FROM `banner` WHERE `visniger` > `max` ORDER BY rand() LIMIT 1");

Og hvis der så ikke er noget resultat på den, så skal du vise adsense reklamer.
Avatar billede kentora Nybegynder
29. oktober 2010 - 07:56 #3
Hov. Den skulle hedde `max` > `visninger`
Avatar billede cronaldo Nybegynder
29. oktober 2010 - 16:16 #4
Det var ikke et brugbart svar det der, Kentora!

Du skal jo have visninger pr dag. Og hvad så hvis én bruger kun må se banneret 3 gange, som man normalt arbejder med i affiliate marketing.. Der er rigtig mange aspekter, der skal medtages, og jeg blev enig med mig selv om, at OpenX kunne alt, jeg efterspurgte.
Avatar billede kentora Nybegynder
29. oktober 2010 - 16:25 #5
Hvorfor mener du ikke at det var et brugbart svar? Der står ingen steder hvor avanceret det skal være, og et banner system, det er det, og det er mit forslag til hvad jeg ville gøre. Han kan jo altid udbygge det med cookies hvis det skal være mere avanceret og f.eks. have begrænsning pr bruger hvis det er.

"Du skal jo have visninger pr dag." - Nej det skal jeg ikke, og det er ikke sikkert at jimscheel skal. Det står der ingenting om.
Avatar billede webweaver Praktikant
29. oktober 2010 - 18:44 #6
Der står med parentes (gerne med antal banner visninger), så det er ikke noget krav, men vil self. være et plus at have det med!

Men Cronaldo, synes bare at du skal lade jimscheel selv vurdere, hvad der er brugbart og ikke er. Det er trods alt hans spørgsmål og tråd. Synes det er fint at Kentora i det hele taget gider at bruge sin tid på at hjælpe andre :-)
Avatar billede cronaldo Nybegynder
01. november 2010 - 13:10 #7
Jeg kan ikke se hvor i forslaget, den funktion med, at den automatisk skal gå over på adsense-reklamer :)

En diskussion orker jeg ikke, jeg synes dog blot at et "banner script" inkluderer væsentligt mere baseret på den viden jeg har om affiliate marketing management - for det handler jo om at maksimere jimscheels omsætning; ikke bare give ham et script der virker. :)