Avatar billede maniaa Nybegynder
01. november 2010 - 16:50 Der er 15 kommentarer

windows starter ikke

Hej...jeg har virkelig virkelig brug for et eksperts hjælp. For et par dage siden kunne jeg ikke slukke min computer, derfor blev jeg ved med at trykke på starknappen så den kunne slukke. Dagen efter da jeg tændte pcen stod der at windows kunne ikke starte automatisk og det var 5 valgsmuligheder (safe mode m.m) men INGEN af dem virker, jeg har prøvet det hele, det eneste der sker er at windows starter, men så bliver skærmen sort og der sker ikke mere. Hvad skaaaa jeg gøre, jeg har ALLE mine opgaver og billeder der, uden backup...jaaa jeg ved det er dumt, men nu har jeg bare brug for hjælp. Pleaaassse tak.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. november 2010 - 16:55 #1
der er jo forskellige forklaringer på hvordan man kan reparere alt efter hvilket styresystem du kører??
Avatar billede poko1 Ekspert
01. november 2010 - 17:47 #2
Win 98 XP Milenium Vista Win7 MAC???
Avatar billede maniaa Nybegynder
01. november 2010 - 17:49 #3
det er win XP
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2010 - 18:30 #4
Du skriver at ingen af de 5 valgmuligheder virker...
Skal det forstås sådan at du ikke kan vælge?

Eller hvis det virker, har du så husket at give den lift tid?
Safemode tager lidt længere at starte op.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. november 2010 - 18:57 #5
Hvis du har xp cdén så prøv at følge denne
http://www.young-andersen.dk/WindowsXP.aspx
Avatar billede maniaa Nybegynder
02. november 2010 - 15:31 #6
Jeg kan godt prøve alle 5 muligheder, men der sker ikke noget...det vil sige, jeg har ventet over 15 minutter på hver enkelte mulighed, netop fordi jeg ved safe mode tager tid, men er 15 minutter ikke nok???

Jeg vil bare få lov til at starte pcen, for jeg vil IKKE miste mine billeder og opgaver. Jeg vil blive såååååå glad for hjælp.

Tak endnu engang
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2010 - 15:37 #7
15 min er nok...

Gør som poko1 skriver: http://www.young-andersen.dk/WindowsXP.aspx her vælger du punktet repair og prøver det.
Avatar billede maniaa Nybegynder
10. november 2010 - 18:10 #8
Hej...jeg har prøvet at gøre de ting fra siden poko1 har skrevet, problemet er bare at den cd man skal kunne brænde for at reparerer windows ikke kan findes, da jeg klikker på linket så er siden ukendt, altså både på dansk og engelsk.

Under repair står der : Før du kører en repair skal du sørge for at have hentet service pack 2 til xp hjem. Den kan hentes herpå enten dansk eller engelsk og så brænd den ud på en cd så den er klar til brug

Men man kan ikke hente service pack 2. Jeg er så frustreret da jeg virkelig virkelig har brug for min opgave og billeder og ikke mindst pc. Hjæææælpppp ønskes. Tak
Avatar billede poko1 Ekspert
13. november 2010 - 20:48 #10
Det er desværre svært at følge med i alle tråde når man ikke får mail fra Eksperten (MANIAA) du skal læse hvad der står skrevet i #5 hvis du har XP cdén så følg opskriften i linket og hvis du har XP SP2 skiven springer du bare det punkt om servicepakken over og når du er færdig skynder du dig bare at installere opdateringer. og hvis du har kørt som der står har du kun mistet opdateringerne det er derfor det står at du skal have den parat.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2010 - 21:14 #11
Brug gmail, så får du alle mails fra eksperten.
Avatar billede jescool31 Praktikant
11. januar 2011 - 21:10 #12
Jeg har det samme problem, min pc starter, og så kommer det der, frem hvor jeg har 5 muligheder, hvorefter jeg tar Start windows xp normait. Så loader den lidt, og så stopper den og der kommer sådan noget blå frem med tekst, og derefter genstarter den. Det er en HP pavilion t000.

Windows XP Home Edition.
11. januar 2011 - 21:23 #13
<AutoRiflen>: Du bør/skal oprette din egen tråd med dit spørgsmål !

<maniaa>: Har du helt tabt os ?
Avatar billede jescool31 Praktikant
11. januar 2011 - 21:34 #14
Det har jeg også, men karise_larry kan du hjælpe mig med problemet?
Avatar billede maniaa Nybegynder
11. januar 2011 - 23:32 #15
jaa, jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal få det til at fungere, jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre, jeg prøver men det lykkedes mig ikke. Jeg har cder til min xp (accer) men aner ikke hvilket jeg skal sætte ind osv. Jeg tør nærmest ikke gøre noget før jeg er helt med, for jeg har alle mine billeder og opgaver i den...please en venlig sjæl hjælp tak.