Avatar billede totaldental Praktikant
01. november 2010 - 17:57 Der er 1 kommentar

MS Exchange Transport Service kan ikke starte efter slettet transportagent?

Hej,

Jeg har afinstalleret SPAMfighter på en Exchange 2007 maskine. Den undlod dog at afinstallere en transport agent som forårsagede en masse forskellige fejlmeddelser. I min kådhed stoppede jeg derfor manuelt MS Exchange Transport Servicen og slettede transport agent'en i stifinderen. Jeg skulle selvfølgelig først ha' disablet agent'en via "disable-transportagent" kommandoen... men det gjorde jeg ikke. Nu kan jeg godt starte MS Exchange Transport Servicen men den stopper 10 sekunder efter fordi den ikke kan finde den agent jeg har slettet!

Jeg får følgende fejl:

Microsoft Exchange couldn't start transport agents. The Microsoft Exchange Transport service will be stopped. Exception details: Failed to create type 'SPAMfighter.Enterprise.Exchange.v8.AntivirusAgentFactory' from assembly 'C:\Program Files\SPAMfighter\bin\SPAMfighter.Enterprise.Exchange.v8.Agent.dll' due to error 'Invalid agent assembly path.'. : Microsoft.Exchange.Data.ExchangeConfigurationException: Failed to create type 'SPAMfighter.Enterprise.Exchange.v8.AntivirusAgentFactory' from assembly 'C:\Program Files\SPAMfighter\bin\SPAMfighter.Enterprise.Exchange.v8.Agent.dll' due to error 'Invalid agent assembly path.'. ---> System.ArgumentException: Invalid agent assembly path.

--- End of inner exception stack trace ---

at Microsoft.Exchange.Data.Transport.Internal.MExRuntime.FactoryTable.CreateAgentFactory(AgentInfo agentInfo)
at Microsoft.Exchange.Data.Transport.Internal.MExRuntime.FactoryTable..ctor(IEnumerable agents)
at Microsoft.Exchange.Data.Transport.Internal.MExRuntime.RuntimeSettings..ctor(MExConfiguration config, String agentGroup)
at Microsoft.Exchange.Data.Transport.Internal.MExRuntime.MExRuntime.Initialize(String configFile, String agentGroup)
at Microsoft.Exchange.Transport.Categorizer.MExEvents.Initialize(String configFilePath)
at Microsoft.Exchange.Transport.Components.CategorizerMExRuntimeLoader.Load()

Nogen af jer kloge hoveder der ved hvordan jeg får rettet ovenstående...?

Mvh

Martin
Avatar billede mihai2 Nybegynder
02. november 2010 - 10:09 #1
Hello,

You can remove the SPAMfighter Exchange Module transport agent by running "ReinstallDefaultTransportAgents.ps1" in the Exchange Management Shell

Open the Exchange Management Shell and run the following command:

scripts\ReinstallDefaultTransportAgents.ps1

This should allow the Exchange Transport service to start up correctly.

Best,

Mihai R.