Avatar billede ch007 Nybegynder
08. november 2010 - 17:53 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Computer nulstilles ved genstart.

Samsung SM 460Mxn - Informationsskærm nulstiller sig selv ved genstart. Det er blot en alm pcer indvendig med Win xp.

Når skærmen (computeren) slukkes nulstilles alt. Hvordan undgår man dette?
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2010 - 18:00 #1
Du skal lige skifte det lille batteri der sidder på bundkortet

Det er #Volt og i de fleste tilfælde hedder det CR2025  eller kan også være CR2032.
Men tjeg det grundigt, da der er lidt forskel på højden af dem.
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2010 - 18:01 #2
Det er #Volt  = Det er 3Volt
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2010 - 18:02 #3
Avatar billede ch007 Nybegynder
20. november 2010 - 10:26 #4
Beklager det sene respons... Hvorfor skulle dette være nødvendigt? Det er en helt ny computer...

Jeg tænker det er noget opsætning / indstilling, der ikke er korrekt...
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2010 - 10:34 #5
Tja, nu kan en "ny" computer jo godt have en dårligt batteri.

Tilfældigvis er det nemlig det lille Cmos batteri der skal lagre de oplysninger der er i bios, ved at holde spænding døgnet rund på en lille chip på bundkortet.

Så når computeren startes op og man har tastet/tjekket indstillingerne ind, som f.eks Cpu speed, dato, klokken osv. via F.eks F1 eller F2 første gang den startes op, så gemmes og huskes de til næste opstart i x antal mdr./evt. år
Avatar billede ch007 Nybegynder
21. november 2010 - 16:15 #6
Nogle computere er jo sat op til at skulle "resetes" ved sluk. Fx computere på skoler mv. for at sikre at eleverne ikke installere diverse ting på maskinerne. Hvordan ved jeg at dette ikke er forudinstalleret på denne maskine?
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2010 - 16:29 #7
Det var vist smart at have nævt i dit indlæg, at det var softwaren/programmer osv. der blev resat

For at kunne "resette" sig til næste genstart, så skal der være installeret et program til det eller en hardware kort i maskinen.

To programmer der er meget brugt til dette formål er:
Steady state fra Microsoft
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=d077a52d-93e9-4b02-bd95-9d770ccdb431&displaylang=en

eller Deep freeze fra faronics
http://www.faronics.com/en/Default.aspx
Avatar billede ch007 Nybegynder
23. november 2010 - 16:54 #8
Jeg er glad for at du gider hjælpe haverslev. Men det hjælper mig ikke at jeg nu ved hvilke programmer der kan være installeret... Jeg tænker nu skærmen er forudinstalleret med en funktion der gør dette....
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2010 - 17:08 #9
Du er nød til at finde ud af, hvilket program der evt. er installeret osv. og når du ved det, så kan vi deaktivere det eller afinstallere det.
Tjek hvad der er installeret af programmer i f.eks tilføj/fjern progarammer i Kontrolpanelet.
Der må jo være en eller anden person som evt. har installeret et sådan program eller hardware kort i den maskine og som ved hvad det hedder eller ??

Tillige kan du lige oplyse hvordan systemet er opbygget ?
Er det f.eks en pc der er koblet til en skærm ?
Er det f.eks en touch skærm med indbygget pc ?
Avatar billede ch007 Nybegynder
16. maj 2011 - 11:00 #10
Vil du smide et svar haverslev? Jeg har ikke fået løst mit problem, men det er ikke længere min opgave. Du vil få halvdelen af pointene for din ulejlighed. Håber det er ok :) Beklager det sene respons.
Avatar billede haverslev Novice
16. maj 2011 - 11:44 #11
OK !
Avatar billede ch007 Nybegynder
09. juni 2011 - 14:23 #12
Halvdelen