Avatar billede scifo Nybegynder
10. november 2010 - 10:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammenlign i Vlookup

Hej Eksperter.

Jeg har googlet mit problem en del, og fundet en del mulige løsninger, men ikke nogen jeg kan få til at virke i min workbook.
(muligvis på grund af inkompetance :))

I min workbook har jeg 2 ark "Datagrundlag" og "Meddelelser".

Det jeg gerne vil opnå er, at trække Tid1, Tid2 og Tid3 over i "Datagrundlag" hvor det passer med dato og person.
Helst via vba.

Ex. på række 2 i "Datagrundlag":
    A    |    B    |  C  |  D  |  E |
01-10-2010 | Person 1 | 1510 | 6768 | 36 |

Link til arket her:
http://www.jw-musik.dk/test/Grundark_experten.xlsm

På forhånd tak for hjælpen.

//Scifo
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2010 - 12:44 #1
Vælg celle C5:C122 i ark Meddelelser. Tryk på Data, Tekst til kolonner, Næste, Næste, sæt prik ved Dato og vælg DMÅ, Udfør.

Herefter i ark Datagrundlag:

For Tid1:
C2: =SUMPRODUKT(($A2=Meddelelser!$C$5:$C$122)*(Datagrundlag!$B2=Meddelelser!$D$5:$D$122)*(Meddelelser!$E$5:$E$122))

For Tid2 og Tid3 skal du selvfølgelig ændre referencerne i formlens sidste parentes.
Avatar billede scifo Nybegynder
10. november 2010 - 15:12 #2
Super - det virker lige efter hensigten.

Mange tak for hjælpen, bare smid et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2010 - 15:42 #3
OK
Hans