Avatar billede dallan2007 Nybegynder
12. november 2010 - 12:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Navision låser en bruger ude?

Jeg har netop installeret en ny bruger i vores system, lad os kalde denne person NIELSEN, og har smit en helt normal navision-genvej på skrivebordet som linker til navisionserveren (small business server).

Og det virker såmænd fint nok, men alle nye brugere er som udgangspunkt sat op som "Supervisor", og det giver nogle irriterende printerkonflikter.

Tidligere havde jeg fået den forklaring, at en bruger skal oprettes i navision på samme måde som man logger på windows (Xp pro) dvs. firmanavn\brugernavn. Dette har jeg gjort 2 gange tidligere under Generelt / Tilpasning -> Adgangskontrol -> Brugere og grupper, og simpelthen ændre det fra brugernavn til firmanavn\brugernavn.

Så det prøvede jeg så igen med NIELSEN e.g. firmanavn\NIELSEN men nu gider skidtet ikke virker længere. Nu får jeg en besked om, at "De nødvendigt rettigheder til at afvikle processen findes ikke !". Se screenshot: http://img717.imageshack.us/img717/6168/navision.jpg

Så jeg kan ikke logge ind på den computer, og jeg sågar ikke slette brugeren fra en anden computer. Måske jeg kan fra SBS, har ikke prøvet.

Help.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
12. november 2010 - 12:21 #1
Yderlig: hvis jeg prøver at slette eller rette navnet fra en anden computer, så får jeg en besked om at "Bruger firmanavnELSEN kunne ikke rettes" dvs. den cutter navnet forkert eller noget.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
14. november 2010 - 12:31 #2
Jeg tror du roder lidt rundt i det:-)

Formatet for et brugernavn er domæne\brugernavn - hvis vi snakker om v. 4.00 og fremad.
Jeg mener at der i starten var problemer, med at den samlede længde for brugernavnet var begrænset til 30 tegn.
Yderligere bør du slå alt Windows authentication fra (i samme skærmbillede)

Slet evt. brugeren og opret ham på ny (fra en anden PC)

//Tommy