Avatar billede oddi Nybegynder
13. november 2010 - 18:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med at dele partition paa netværk

Hej Eksperter

Jeg har en partition paa min stationære som jeg vil dele paa mit netværk, men jeg kan ikke faa det til at virke...

Paa min stationære bruger jeg win7 pro og jeg forsoeger at faa adgang til det den delte partition fra en macbook.

Jeg har hoejre klikket paa partitionen -> properties -> Sharing og aktiveret share.

Fra min Macbook kan jeg se partitionen men ikke alle mapperne. Desuden kan jeg ikke kopiere ting fra min Macbook til partitionen, faar denne besked: You do not have sufficient privileges...

Jeg har været inde paa partitionen i advanced sharing og sagt at alle har fuld kontrol...

Hvad mangler jeg at goere ?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. november 2010 - 21:02 #1
Hejsa

Jeg vil gætte på at du skal have begge maskiner i samme arbejdsgruppe.
Nu er jeg langt fra Mac specialist, men har du samme user-navn på begge maskiner?
hvis ikke så prøv evt. at oprette din MAc-user på din Win7 maskine. Så får du jo mulighed for at specificere hvilken user der må få access til de shares på din Win7 maskine.

/Mr. Athlon
Avatar billede oddi Nybegynder
14. november 2010 - 13:20 #2
Hej mr.athlon

Tak for dit svar. Jeg fandt en loesning paa problemet. Jeg glemte under "security" at addere Everyone og give dem fuld kontrol over partitionen.

Smid et svar
Avatar billede oddi Nybegynder
27. januar 2011 - 08:43 #3
Lukker