Avatar billede Powerturtle Nybegynder
16. november 2010 - 20:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rapport opgave...

Hej alle inde på eksperten.dk...
Jeg er i gang med at skrive en rapport om IT-sikkerhed, og i forbindelse med det- Tænkte jeg på hvor meget beskyttelse bruger i til jeres computere? burger i "kun" antivirus program? vpn forbindelse? Firewall (software eller hardware) eller hvad gør i? venligst kom med svar, ved dette ikke giver jer point fysisk, men vil give jer point hos mig hvis i lige ville tage jer 2 min til a besvare dette

På forhånd TAK
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2010 - 20:29 #1
Jeg har TDC Bredbånd, og bruger bare TDC´s sikkerhedspakke.
(F-secure antivirus og firewall)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2010 - 20:49 #2
jeg har kun microsoft security essentials og den indbyggede firewall, som jeg dog styrer via freeware versionen af http://www.sphinx-soft.com/Vista/order.html?from=Windows7FirewallControlx64
og så tænker jeg mig lidt om.
Skal jeg hente noget 'dubiøst' (det gør jeg aldrig..., men hvis jeg nu er i tvivl) så går det via en ubuntu, der kører i virtualBox - man kan altid slette den, og starte en ny forfra, og den kan ikke smitte min opsætning i øvrigt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2010 - 21:11 #3
Gratis antivirus fra Avast og den indbyggede firewall i Windows 7.

Henter jeg filer jeg er i tvivl om, så kører jeg disse fra en "sandbox".
Avatar billede Powerturtle Nybegynder
16. november 2010 - 21:22 #4
Nu det ikke min første dag ved computere ? men hvad er en sandbox?:$

1000 tak for jer der indtil videre har valgt a hjælpe mig med min opgave:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2010 - 21:27 #5
Avatar billede Powerturtle Nybegynder
16. november 2010 - 21:39 #6
Ahh smart tak :) vil KLART bruge i fremtiden :)