Avatar billede ese Novice
18. november 2010 - 13:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Router Asus RT-N15 opsætning af portudvidelse

Jeg har en router Aus RT-N15 og har købt en Synology Diskstation. Den vil jeg gerne kunne tilgå fra internettet, men desværre findes min router ikke i den guide som kommer med Diskstation. Jeg har derfor forsøgt manuelt at opsætte routeren, men er meget på bar bund med sådan noget.
Har enablet virtual server og den beder så om følgende
Service Name : navet på serveren
Port Range : skrevet 80 for http
Local Ip: skrevet diskstation IP-nr
Local port: ( den er jeg i tvivl om)mener det er 5000(synology nr)
Protocol: TCP
Protokolnr. ( den er jeg i tvivl om)
Har prøvet lidt af hvert men har endnu været i stand til at logge på fra internettet.
Jeg kan heller ikke i vejledning for Asus finde hjælp så jeg ved ikke om der er mere der skal sættes op.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 14:04 #1
http://www.xbitlabs.com/articles/networking/display/asus-rt-n15.html

er det ikke denne her

der står sider forneden hvordan du gør

http://portforward.com/

m.v.h
Avatar billede ese Novice
18. november 2010 - 14:44 #2
jeg har forsøgt mig i forhold til vejledningen fra xbitlabs og det er det jeg ikke kan få til at fungere.Portforward skal købes har nogen kendskab til om det virker
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
18. november 2010 - 15:02 #3
Hvorfor port 5000? Mon ikke også du mener 80 her? Protokolnummer... hvad mon de mener? TCP har protokolnummer: 6.
Avatar billede ese Novice
18. november 2010 - 21:19 #4
Problemet er løst ved som allerede var sket at åbne port 80 på ruteren,det der manglede var at åbne op på nas'en, noget der formentlig normalt gøres via guiden, som jo ikke kunne køres,nu har jeg hul igennem. Tak til jer der forsøfte at hjælpe.