Avatar billede side1 Novice
20. november 2010 - 14:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskift tegn med str_replace

Jeg prøver at udskifte et tegn med str_replace. Problemer er at jeg ikke kan finde ud af hvad det er for et tegn, det vises kun som et mellemrum.

Jeg har lagt filer her:

http://www.75.dk/temp.php

Det tegn jeg skal finde, er tegnet mellem data04= og 1000.

Jeg troede først at det var et space eller newline. Men jeg har prøvet alle disse:

$ss = str_replace("\r","<br>--tegn--","$ss"); # carriage return Escape Sequences

$ss = str_replace("\n","--tegn--<br>\n","$ss"); # Newline Escape Sequences

$ss = str_replace(" ","--tegn--<br>\n","$ss"); # Newline Escape Sequences

Jeg vil gerne have den udskifter tegnet, så der kommer til at stå:

data04=--tegn--1000

Hvis man højre klikker i browser, og siger vis kildekode, så laver den følgende output:

data04=
1000<br>html=--1----1--The--1--www--1----12----5--

Det tyder jo på at det er enter \r eller \n, men det virker altså ikke.
Avatar billede webweaver Praktikant
20. november 2010 - 15:05 #1
Har ud prøvet bare at replace et mellemrum?

$ss = str_replace(" ","--tegn--",$ss);

Det vil også være meget smart at smide det ind i et html dokument istedet for bare en blank side. Hvis der kommer DOCTYPE på og så videre, ved man aldrig om det opfører sig anderledes.

Men som du nævner, kunne det godt tyde på \n tilføres.
Men hvorfor så ikke bare fjerne dette i koden (det må være der fysisk i PHP scriptet et sted), istedet for at replace det?
Avatar billede webweaver Praktikant
20. november 2010 - 15:06 #2
Og så lige en anden ting, 2.890 point ude! PUHA, er du vimmer.
Prøv lige at lukke dine åbne tråde, som ikke er aktuelle mere, tak!
Avatar billede side1 Novice
20. november 2010 - 17:08 #3
$ss = str_replace(" ","--tegn--",$ss);

Har jeg prøvet. Det er ikke det.

Det hjalp ikke at putte det i et html dokument.

Meget mærkeligt.

Du har ret med point, det må jeg lige få kigget på.
Avatar billede webweaver Praktikant
20. november 2010 - 17:23 #4
Har du adgang til koden som genererer dette "ukendte" tegn og det andet som bliver vidst?

Så kan du jo lige poste det, så man bedre kan hjælpe :)

Fortsat god weekend.
Avatar billede side1 Novice
20. november 2010 - 17:32 #5
Nej det har jeg desværre ikke.

Nu har jeg fundet en view´er der kunne vise tegnet. Har lagt det er her:

http://www.75.dk/Shot001.jpg

Igen troede jeg det var et \n, med det er det altså ikke.
Avatar billede webweaver Praktikant
20. november 2010 - 17:40 #6
Jeg har en <br/> imellem de 2 linier hos mig.

Ikke særlig god kvalitet du har gemt og forstørret det op i, så en anelse svært at se hvad det rent faktisk er. Et lille q måske. Men det ligner mest af alt et hjælpe-mærke fra Word af.

Du kan ikke kopiere det derfra hvor du kan se det, og smide det i din str_replace? Ikke at jeg tror det vil virke.
Avatar billede coderdk Praktikant
20. november 2010 - 18:02 #7
Du har åbne spørgsmål fra 2007 :P
Avatar billede side1 Novice
20. november 2010 - 20:50 #8
Jeg var slet ikke klar over at man skulle lukke dem. Jeg har udelt point på de fleste. hvordan lukker man dem?.
Avatar billede webweaver Praktikant
20. november 2010 - 21:51 #9
Du lukker dem ved at uddele point. Som du siger du har gjort med andre. Det skal du gøre med alle indlæg. Du skal kun have point ude for nyligt oprettede spørgsmål, som ikke er besvaret endnu.

Her er dine åbne tråde, http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/side1

Hvis der er kommet brugbare svar i trådene, så accepter de svar, eller bed dem som kom med løsningen, og at smide et svar, så du kan uddele point til dem.

Hvis der ikke er kommet et brugbart svar, og tråden ikke er aktuel mere (flere måneder gamle fx), så smid et svar selv og accepter det.
Avatar billede coderdk Praktikant
20. november 2010 - 21:52 #10
Du beder om svar, eller smider et selv og accepterer.
Du kan se dine åbne spørgsmål her: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/side1