Avatar billede stoholm Novice
23. november 2010 - 15:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exporter tabel fra Access til Excel

Hej

Jeg har en Query i Access 2007 som jeg linker til i Excel 2007, via "Get external data" i Excel.
Når tabellen importeres til Excel, kommer kun data med fra nogle af kolonnerne i Query'en,- der er ingen data i de kolonner, der er baseret på andre query'er.
Den kører med andre og ikke de bagved liggende querry'er inden tabellen eksporteres til Excel (det er i hvert fald min teori).

Er der nogen, der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede neoman Novice
23. november 2010 - 16:53 #1
Sidst jeg legede med dette her kunne jeg ikke få queries over, hvis der var parametre indblandet som skulle hentes i formularer. Dette er  logisk nok, da der vel ikke skal være forskel afh om formularer er åbne eller lukkede, og om værdierne er sat eller ej.

Hvis dine andre queries henter værdier fra formularerne, så kunne du lave en hurtig test ved at tage kopier af alle queries, smide kriterier der hentes på formularer ud, og så se om det fungerer.

I så fald må fremgangsmåden være at lave en query med faste kriterier - dvs. i kode danne en query som svarer til de foretagne valg (rettere sagt, at ændre WHERE betingelsen i kode for en eksisterende query)  med værdierne i WHERE indskrevet som værdier, og derpå så bruge den query til import fra Excel.
Avatar billede stoholm Novice
24. november 2010 - 22:46 #2
Hmm, nu bliver det vist en smule kinesisk for mig.. Er ikke helt sikker på jeg forstår dit forslag.
Der er ingen af mine queries som kræver input fra brugeren. Mine queries består af relativt simple Joins af tabeller, hvor der er foretaget enkelte afgrænsninger, som f.eks. på dato. Når jeg kører queryen i Access ved at vælge "Datasheet view", fungerer det fint og alle kolonner er udfyldt med data.
Problemet opstår først i Excel, hvor kolonner der er baseret på andre querries, er tomme.
Avatar billede stoholm Novice
19. december 2010 - 14:32 #3
Lukker sp.
Fandt ikke løsningen :-(