Avatar billede mf_ayo Nybegynder
24. november 2010 - 12:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skriv til magnetkort i Java

Hej alle på Eksperten

Jeg har sku fået et problem med min eksamensopgave på datamatiker 5 semester. Jeg er sammen med en ven igang med at skulle udvikle et system for et firma, hvor vil skal kunne udskrive studiekort og kantinekort. Vi kan sagtens få vores printer til at printe de her kort ud med et billede på og tekst på, men vi kan ikke finde noget API eller nogle guides til, hvordan man skriver på en magnetstribe fra Java. Vi kan ikke finde noget libary eller metode til at fortælle, hvordan printeren skal skrive på en magnetstriben.

Håber der er nogle der ved lidt omkring dette.

MVH Jacob
Avatar billede mf_ayo Nybegynder
24. november 2010 - 12:27 #1
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. november 2010 - 19:14 #2
Husk og skriv om hvordan i kunne have undgået at stå i denne situation :)

Det ser ud til at der findes et sdk som de udleverer pr request? Tag kontakt til dem.
Det ser så også ud til at det ikke er lavet i Java men noget vb.net, delphi osv. så må du snakke fra Java til noget andet.. eller undersøge hvad det gør og gøre det fra java. f.eks decompile deres api og lave din egen.

Hvis du ikke kan få adgang til sdk af en eller anden årsag er det måske muligt at ligge sig imellem og undersøge hvad det er klient applikationen laver over ethernet eller usb. kan du se hvad der sker af ændringer kan du måske også selv ændre på det og sende det.

nogen af disse ting kan være på kant med deres eula, eller  påvirke garanti på printeren osv.

Ellers kan du lave en bot der trykker rigtigt på deres applikation.

læs også deres dokumentation i dybden, jeg kan ikke gøre mig klog på den på kort tid, men måske er billeder tekst noget der er stored i den og kan opdateres og printes via http eller telnet interface hvis det er sådan en af dem. Det kan du hurtigt kalde fra java.

Eller du kan skifte printer den ene printer... men det er lidt snyd da du i et rigtigt projekt måske stod med 10000 af dem nu :D

Held og lykke :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. november 2010 - 19:37 #3
du kan se i userguiden på "Reviewing the ISO Track Locations " og derefter omkring for formatet du skal bruge til at skrive de tracks... hvis jeg har misforstået dig og du kan printe fra java til den allerede uden om applikationen så er det vel og tilføje disse specielle strenge...
Avatar billede mf_ayo Nybegynder
24. november 2010 - 21:02 #4
Mange tak for svaret.
Jeg prøver at kontakte dem igen. vi skal heldigvis først aflevere til januar:D
Men jeg havde set på iden med af kompile Java over til noget som jeg ved printeren kan læse. men kan bare ikke finde nogle Kodeeksempler på dette, hvilket irritere mig lidt.

Tror jeg prøver at få fat i sdk fra dem det må sku være muligt.

He og vi kan ikke lige skifte printer da det firma jeg laver hovedopgave sammen med allerede har printeren en Fargo 550:P de går ikke ud og køber en printer til 40.000 fordi jeg lige skal lave et projekt haha...

Men tak for hjælpen du er den der givet bedst respons på de sider jeg har spurgt. så lukker den bare her.
Men hvis du har set noget kode til en kortprinter må du da godt linke det. er ligeglad om det er .net eller C+

MVH Jacob
Avatar billede mf_ayo Nybegynder
24. november 2010 - 21:04 #5
Hvordan giver man point
?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. november 2010 - 00:16 #6
Mht. point. bed personen om et svar, når det er lagt så kan du uddele point.

Se evt. Ekspertens FAQ ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. november 2010 - 19:57 #7
jeg ligger et svar.

Hvis det kommer til at tage for meget af jeres tid eller i ikke får fat i sdk i tide så skriv jer ud af det. Gør jer nogen tanker  om hvad man ville hvis man havde tid.

I kan også starte en adapter nu, forbered softwaren på printeren med de informationer i har nu, supporter gerne nemt at skifte til en ny type printer eller forbindelses type..

Overvej også lige:
Er det en showstopper hvis i ikke kommer til at snakke med printeren inden januar?
Hvor stor en del  af opgaven vil gå på denne ene feature?

Jeg synes ihvertfald ikke i skal sidde og vente længe på svar på en email. Er det kritisk så skal i have noget info nu så i ved hvor i står. ring, mail igen,... eller lig en ny strategi. Det kan helt sikkert laves, men spørgsmålet er hvor erfarne i er med det...for ellers kan tiden gå hurtigt.
f.eks hvis i nu låser jer fast i Java istedet for at bruge deres api direkte fra et supporteret sprog, men det skal ikke stoppe en fra at bruge lidt tid på at grave lidt og kigge på hvad der skulle til hvis man nu kunne sende simple beskeder fra Java... men skal i understøtte al funktionalitet i printeren er det nok ikke helt det samme.

Nå men sjov opgave :)