Avatar billede Peter4220 Nybegynder
24. november 2010 - 22:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med dele i hjemmenetværk

Jeg har en veninde, som har koblet 2 stk. XPer og 1 stk. Win7 64bit sammen.
Nu er det sådan, at hun gerne vil ha' en fælles printer (HP Deskjet 995c) og den skal tilsluttes en af XPerne, da hendes hendes Win7 PC er en bærbar.
Opstillingen skal køre den sædvanlige måde: "\\Værtsnavn\HPDeskjet".
Normalt er det ikke det store problem, men det med Win7 og 64bit volder problemer, da jeg ingen steder kan finde en driver, det gælder også hos HP, som kan køre Win7 64bit.
Mærkværdigvis har hun liggende en driver i sin Win7 maskine, som passer til HP Deskjet 995c og den virker perfekt, når blot printeren er koblet direkte til Win7 maskinen.
Jeg håber der er nogen, som kan løse problemet eller blot gi' nogle tips.
Avatar billede Korsholm58 Nybegynder
24. november 2010 - 22:30 #1
Dette kan skyles at XP'erne er 32 bit og at printer er delt via 32 bit. har du prøvet at installere en 32 bit version af printdriver på Win7? Dette tro jeg løser dig problem.

Korshom58
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
24. november 2010 - 22:37 #2
Der kan jo ikke ske andet end det ikke virker, så det tror jeg vil prøve.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
24. november 2010 - 23:37 #3
Korshom58 - "har du prøvet at installere en 32 bit version af printdriver på Win7" - Ved nærmere eftertanke kommer jeg til at tænke på, at driveren jo aut. hentes fra XP maskinen, det kan jeg alligevel ikke få det til at stemme med dit dorslag, at installere driveren på Win7 maskinen og ikke på XPen ???
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
25. november 2010 - 09:22 #5
treatmenice: Tak for svaret, men jeg havde dog fundet af det i mellemtiden.