Avatar billede mellowmik Novice
25. november 2010 - 21:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 x64?

Hej alle

Jeg er i tvivl om min pc virker med Windows 7 i 64bit udgave. Kan nogen afklare det?

Specifikationer:

MEDION
Intel Core 2CPU 6400 @ 2,13 GHz 2,13 GHz
RAM 2 GB (og skal selvfølgelig have noget mere)
Skærmkort: NVIDIA GeForce 7650 GS

Og når nu jeg i dag kører Vista 32bit, så går jeg ud fra at skidtet skal formateres, eller??

Mvh Mellow
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. november 2010 - 21:13 #1
Test det her :
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

Formatering er ikke nødvendigt - du kan opgradere - men jeg foretrækker en ren installation af Win 7.
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2010 - 21:14 #2
Når CPU er en Core 2 Duo model, så kan den kører 64bit OS.
Men se her:
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=27249

Du skal lave en NYinstallation af W7 64bit, du kan IKKE opdatere fra en 32bit til en 64bit version.
Der skal tillige installeres nye 64bit W7 drivere til din maskine
Avatar billede mellowmik Novice
25. november 2010 - 21:26 #4
Tak for link, det ser fornuftigt ud.

Men konklusionen er at jeg kan opgradere til Windows 7 32 bit, men ikke 64bit. Hvordan kan det så lade sig gøre? Og hvordan opgraderer jeg så? Jeg kan ikke umiddelbart bare køre setup fra Vista.
Avatar billede mellowmik Novice
25. november 2010 - 21:27 #5
Ahh tak haverslev, så er jeg med. Det prøver jeg.
Avatar billede mellowmik Novice
25. november 2010 - 21:30 #6
nu er jeg lidt grøn i det her.

Skal jeg finde 64bit drivere og installere dem med det samme, eller skal jeg vente til jeg har installeret W7 64bit ?
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2010 - 21:50 #7
Du skal installere W7 64 bit først og så installere alle drivene efterfølgende.
Derudover, så skal du opdatere windows 7 via windows update, for minimum alle kritiske opdateringer.

Du kan med fordel hente alle driverne til W7 64bit nu, og have dem på en USB key - det tager så kun nogle minutter at installere, istedet for at skulle downloade og install.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2010 - 21:51 #8
Vente med drivere.