Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
29. november 2010 - 17:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

oprettelse af lille program?

Nu ved jeg ikke om dette fora er det mest oplagte, men prøver alligevel. Søger et meget simpelt program, det skal kunne vise en hjemmeside med een variable sat, som enten kan sættes i en ini fil, eller let kan gemmes.

Er der nogle der kan lave dette, eller er dette sprog helt forkert?

skal kunne kalde fx http://test.dk/index.php?var=<var>
Avatar billede madsens90 Praktikant
30. november 2010 - 09:35 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener?

Lad os sige du har en tekst fil hvori der står:

var = test1234

og så vil du gerne have en .exe fil du åbner op, og så går den ind på det link alt efter hvad der står i ini filen?
eller skal programmet gøre så du åbner din default browser op og går ind på det link?
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
30. november 2010 - 21:51 #2
Ideen var egentlig bare at have et lille program på 200x300 pixels som viste en predefineret hjemmeside, hvor der blev kaldt ?id=<id> som så enten kom fra en ini eller andet. Man skal bare kunne se det tekst som siden nu viser, der skal ikke kunne trykkes yderligere eller noget.
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. december 2010 - 09:20 #3
Må jeg spørge hvorfor det skal være en hjemmeside? :)

Jeg har selv lidt erfaring med C#, og det kan uden problemer lade sig gøre f.eks at lave et program der alt efter hvad der står i en .ini fil, eller .xml fil viser nogle forskellige ting i programmet.

Er det fordi du vil have mulighed for at ændre hvad der skal stå?
Og den hjemmeside den viser. Er det en hjemmeside der ligger "online"?
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
01. december 2010 - 11:42 #4
Derfor det skulle være en hjemmeside, er at jeg har lavet et system som folk kan bruge. De logger så ind igennem en maskine og så skal de fra deres egen maskine se hvor længe de har stået i en status.

tingne bliver hentet fra databasen og skal så tælle ned. Har logget time()+1800 fra php til databasen, og så skal den så tælle ned til hvornår den periode er gået.

Det var lettest hvis den bare viste en hjemmeside, så kan jeg jo kode indholdet selv, bare den kalder den korrekte variabel vel?
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. december 2010 - 11:48 #5
Okay. Kan godt lave sådan et program til dig.

* Det ville så blive 200x300 px
* Implementeret Internet Explorer browser (man ser ikke som sådan at det er internet explorer)
* Når du åbner programmet læser den en variabel af en lokal fil, som så udgør hvad browseren skal vise

Sig til hvis der er andet der skal på programmet. Begynder når du siger GO.
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. december 2010 - 11:55 #6
Jeg skal forresten også lige vide hvilken hjemmeside man skal sendes til, og et eksempel på hvad du vil kunne ændre i ini filen. :)
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
01. december 2010 - 12:20 #7
Du kan eventuelt smide mig på msn - pmn@nullrouted.eu - hvis du er på sådan noget?
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. december 2010 - 12:21 #8
Okay. Jeg kunne alligevel ikke lade være med at begynde.

Jeg har lavet det lille program her, og så tilpasser jeg det som du vil have det.
conf.ini filen skal altid ligge i samme mappe som exe filen.
exe filen kan du omdøbe som du vil, men kan du ikke med ini filen.

http://www.shax.dk/ViewPage_App.zip
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
01. december 2010 - 12:31 #9
Ideen er rigtig god og meget brugbar, måden det er lavet på der er rigtig fin! Kan du måske rette størrelsen til 269*119 pixels istedet? :)
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. december 2010 - 12:56 #10
jah sagtens, men er der flere ting jeg skal ændre i samme omgang? :)
Vil du skrive hele linket i .ini filen, eller skulle det kun være den sidste del af det?

Kan godt ændre det så at den altid går ind på f.eks:

http://www.test.dk/index.php

og så kan du i .ini filen tilføje lign:

siden=?id=5

ved ikke om man kan lave = på den måde..
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
01. december 2010 - 13:03 #11
Har lige skrevet en intern besked med link til siden istedet :)
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. december 2010 - 15:25 #12
Så skulle den være i vinkel. :)

Her er et svar.