Avatar billede plausten Juniormester
30. november 2010 - 20:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af harddisk

Hej

Jeg har et problm med en harddisk. harddisken har oprindeligt siddet alene i en bærbar pc, men windows er gået ned.
derfor har jeg sat harddisken i en extern kasse, hvor jeg ville tage dokumenter mm. ud. men så snart jeg forsøger at gå ind på det drev/partion som windows vista ligger på, får jeg beskeden "adgang nægten" jeg har fuld adgang til andre partioner på disken.

jeg har prøvet at fejlsøge disken og ændre adminstrator tilladelse men uden held.

nogen der har råd til hvad jjeg kan gøre?

mvh PLausten
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2010 - 20:42 #1
Hvilket styresystem prøver du at få adgang fra?
Avatar billede Nereos Nybegynder
30. november 2010 - 20:47 #2
Du skal ind i tilladelser og så sætte dig selv som ejer.
Ind under avanceret.
Slet alle andre der står der af mærkelige tegn, og sæt dig selv ind.
Du kan sætte et flueben i Sæt egenskaberne på alle mapper herunder (eller sådan noget, kommer an på styresystem osv.)

Den kører lige et par minutter og ændre settings på en masse filer og så kan du komme derind.
Avatar billede Nereos Nybegynder
30. november 2010 - 20:48 #3
Btw. fix lige nogle af dine åbne spørgsmål. Du har 1250 point ude...
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2010 - 20:55 #4
En mulighed var måske at prøve dette.
Bliv superadministrator.
For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:yes "  Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Der efter logger du af  Nu kan superadministrator vælges fra logon skærmen.

Du kommer ind på et nyt skrivebord hvorfra du styrer hele P'c.

For at deaktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:no "  Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Du skal logge af og på igen før den er slettet.
Avatar billede plausten Juniormester
30. november 2010 - 22:08 #5
Tak for hjælpen poko1 (vil du ligge et svar)

det var lige hvad der skulle til for at løse problemet

ps: Jeg kører windows 7
og ja jeg kigger lige på de point der er ude...
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2010 - 22:14 #6
Ok :-)