Avatar billede k_skriver Juniormester
01. december 2010 - 08:40 Der er 2 kommentarer

Redigere bestemte cifre i en celle (Excel)

Jeg vil gerne have en kodestreng der kan redigere 2 af f.eks. 9 cifre. Således at 555555555 kan ændres til 555005555 - uden at jeg nødvendigvis kender indholdet af cellen i forvejen.

Hvis jeg 'bare' redigerer cellen bliver HELE cellens indhold skrevet i min VB-kode:  ActiveCell.FormulaR1C1 = "555005555".
Avatar billede gonnemand Nybegynder
08. december 2010 - 16:34 #1
Tror du skal forklare noget mere om hvad det er du vil have der skal gøres og ud fra hvilke regler.
Er det f.eks. ALTID plads 4 og 5 som skal ændres?

Men umiddelbart skal du have gang i noget:

For Counter = 1 To Len(MyString)
    'do something with -> Mid(MyString, Counter, 1)
Next
Avatar billede k_skriver Juniormester
09. december 2010 - 23:59 #2
Hej,
Ja, der er ALTID plads 4 og 5 der skal ændres til to tal/tegn, som jeg kan sætte ind i koden..
)KS(