Avatar billede asker Nybegynder
01. december 2010 - 11:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hideme at skjule en url uden blot at give den samme farve som baggrund

Sådan her ser det ud i min css

#comments-footer,
#comments-footer a { color: #fff!important; font-size: 90%; }
#comments-footer { display: block; height: 14px; padding-top: 3px; margin: 20px 0 0; text-align: center; border-top: 1px dotted #ddd; }

Og jeg har prøvet med det her for at skjule den. men det lykkes ikke rigtigt hvad gør jeg forkert ?

#comments-footer .hideme { position: absolute; left : -1000px; }
#comments-footer .hideme {
visibility : hidden;
}
Avatar billede bildsoe Nybegynder
01. december 2010 - 11:19 #1
Jeg prøvede lige at lave et lignende eksempel selv og der virkede visibility:hidden. Så er du sikker på at det ikke er din tildeling af classes den er gal med? Og hvad bruger du din left:-1000px til?
Avatar billede majbom Novice
01. december 2010 - 11:38 #2
du må have en fejl et sted, for visibility: hidden; skjuler et element...
Avatar billede asker Nybegynder
01. december 2010 - 11:40 #3
er vi enige om at det her er classen #comments-footer
Avatar billede bildsoe Nybegynder
01. december 2010 - 11:46 #4
Det peger ikke en class, men på det tag der har id "comments-footer".
Avatar billede asker Nybegynder
01. december 2010 - 11:55 #5
filen ser sådan her ud
<div align="center" id="comments-footer"><a target="_blank" title="et eller andet " href="http://www.etellerandet.dk">et eller andet </a></div>
Avatar billede bildsoe Nybegynder
01. december 2010 - 12:07 #6
Altså den lidt grove løsning vil være at hide alle anchors i din div. Det kan du gøre ved i din style at sætte:

#comments-footer a{
visibility:hidden;
}

alternativt skal du jo give dit anchor en class

<div align="center" id="comments-footer"><a class="hideme" target="_blank" title="et eller andet " href="http://www.etellerandet.dk">et eller andet </a></div>

#comments-footer .hideme{
visibility:hidden;
}

Hvilken handling udløser at dit anchor skal gemmes?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 23:34 #7
Bildsoe har fundet fejlen (men siger det ikke højt). Du skriver jo:
#comments-footer .hideme { position: absolute; left : -1000px; }

Men du har ikke noget class="hideme" på dit <a>-tag. Ergo, peger du ikke på det element, du tror, du peger på.
Avatar billede bildsoe Nybegynder
02. december 2010 - 09:55 #8
Ja, skulle nok have sagt det højt :D

Men kom til at tænke på, at det kunne være at class'en bliver tilføjet med noget javascript.
Avatar billede bildsoe Nybegynder
06. december 2010 - 11:13 #9
Godtager du min besvarelse?