Avatar billede obmm Nybegynder
01. december 2010 - 21:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

netværksindstillinger stemmer ikke overens

Hej
Hvorfor er mit trådløse internet pludselig ude af drift på min PC,
Den skriver:
De netværksindstillinger der er gemt på denne computer stemmer ikke overens med kravet for netværket.
Hvordan kommer jeg på trådløst igen?
Jeg kan godt komme på netværket når jer forbinder via kabel!
Avatar billede madsens90 Praktikant
02. december 2010 - 09:00 #1
Hvilket styrersystem har du?
Windows 7, Windows XP, Windows Vista eller noget helt fjerde?

Så kan jeg guide dig igennem til hvordan du sletter de gemte indstillinger til det trådløse netværk, og når du så logger på det igen, så gemmer den de nye indstillinger (og korrekte indstillinger).

Den fejl kommer typisk når man har ændret i sikkerheden på ens trådløse router eller access point.
Avatar billede obmm Nybegynder
02. december 2010 - 14:20 #2
Windows Vista, har faktisk windows 7 til at ligge, men har ikke fået det installeret!
Avatar billede madsens90 Praktikant
02. december 2010 - 14:31 #3
Okay. Jeg mener det er lidt det samme det jeg vil bede dig om nu på Vista, som på Windows 7, og da jeg sidder med en Windows 7, forklarer jeg det som var det her.

Når du er logget på det trådløse er der et ikon nede i højre hjørne af din computer der viser hvor meget signal der. Højreklik på det ikon og tryk på "Åbn netværks- og delingscenter".

Derefter åbnes en ny side hvor du ude i venstre side kan trykke på "Administrer Trådløse Netværk". Den trykker du så på.

Derefter får du en liste frem med alle de trådløse netværk som computeren har været på. Tryk på det navn som du kender, altså det som det trådløse netværk hedder der hvor du er nu. Når du har trykket på den er den "markeret", og så trykker du bare på 'Fjern' i toppen i menuen.

Alle gemte indstillinger til det trådløse er nu fjernet, og den logger højst sandsynligt at det trådløse internet. Derefter logger du dig bare på igen, den vil så spørge din om en kode, og du indtaster så bare den trådløse kode.

Jeg håber det løser problemet!
Avatar billede obmm Nybegynder
02. december 2010 - 16:31 #4
Kanon - det virker, dog er der en lidt anden fremgangsmåde i Vista, men godt - læg et svar så jeg kan få lukket!
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 10:10 #5
Okay, længe siden jeg har brugt vista, og kun i en kort periode, så kunne ikke huske tingene. :)

Men er glad for du fik det til at virke. Her er svaret!