Avatar billede kris-d Nybegynder
02. december 2010 - 23:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sapphire RADEON HD 6870 problem

år jeg starter min pc og går ind i et spil eks dirt 2 så har jeg en framerate på 30 men så vis jeg genstarter spillet så er den på konstant 60 fps hvorfor gør den det, er der andre det har samme problem ?

det er ikke resten af min pc det begyndte først da jeg satte mit 6870 i. jeg slettede drivern fra mit gamle gfx inden jeg satte mit 6870 i. og jeg har opdateret mit chipset og der er ikke nogen bios opdatering endnu. og jeg har hentet den nyeste driver til gfx

jeg har
en intel core i7
asus p6x58d-e motherboard
6gb ddr3 (1800) mhz ram
650 watt psu
og mit 6870

og jeg køre dirt 2 med fuld settings (1920x1080) og ultra high hvis der er det i spillet

jeg havde et XFX ati HD 4890 1gb før jeg fik mit 6870 og der havde jeg en fps på 40-50 med sammen grafik settings i dirt 2.

håber i kan hjælpe mig
Avatar billede keld-duracell Nybegynder
03. december 2010 - 22:17 #1
Yes, den er i skuffen !

1´ste detalje : Check lige at dit kort sidder i det øverste PCI-E slot (Det gør det nok, men bare lige for en ordens skyld !)

  ATI HD6870 er et ganske nyt kort (som du jo allerede ved....)

  Ati er kendt og berygtet for elendig driversupport til deres produkter. De bare prøver og prøver og prøver, og først efter ca. 10 driverrevisioner har de fået løst problemerne i specifikke applikationer - sådan er det desværre.
  Det er nu egentlig synd, for det er nogle rigtig fine grafikprocessorer de får bikset sammen!

  Hér er hvad du kan gøre :

Download Driversweeper fra Guru3d - og installer pakken.

Download de allernyeste drivere fra ATI

Afinstallér dine ATI drivere igen igen.

Genstart din PC i fejlsikret tilstand.

Kør DriverSweeper, vælg at rense systemet for ATI drivere, kør !

Når alt er renset ud, genstarter du systemet i normaltilstand.

SÅ installerer du de seneste ATI drivere,nyeste MS DirectX, o.s.v.

SÅ tester du kræet !

Hvis ovenstående ikke virker, gentager du processen, men bruger de drivere der var på kortets medfølgende DriverCD !

Og nu det onde onde Juleråd ! :

"Hvis det stadig ikke virker, så skifter du til nVidia - SÅ virker det " (Undskyld - kunne ikke nære mig.... ;-)
Avatar billede kris-d Nybegynder
11. januar 2011 - 22:57 #2
hehe jeg sendt det til rep og der var noget galt med kortet. jeg prøvede at få det byttet til et nvidia geforce gtx 470 men det ville de ikke :( inden jeg sendte det til rep prøvede jeg at formatere mit c drev og give den et frisk windows men det hjalp ikke :( men du får de point :D tak for hjælpen :D
Avatar billede kris-d Nybegynder
09. april 2011 - 00:53 #3
jeg fandt ud af at det var min wep browser det aad al gpu kraften. naar jeg lukkede min browser saa roej min fps op paa 80-90 stykker. jeg naegtede at beholde det sn** saa jeg solgte det og koebte et Gainward Geforce Gtx 570 Golden sample 1.26gb og der er ikke nogle problemer, saa jeg tror det var drivern der var fucked up