Avatar billede starfighter55 Novice
06. december 2010 - 12:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

LG vs Samsung 55"

Hej Eksperter..

Har i nogle gode/dårlige erfaringer med LG eller samsung skærme, led, plasma eller lcd.... Ca str 55"...??? Jeg var inde hos en forhandler i søndags og skulle lige prøve deres x-box kinect, skide sjovt men jeg har ikke nogen fladskærm at tilslutte den til..Den klarer jeg også sir han..Her er en lækker og ny topmodel fra LG: LG 55lx950N til 23.000kr 3D og led dioder bag hele skærmen i stedet for nede og oppe belysning..Det er noget der er kvali og godt og så har den lige fået en ny pris.. Hmmm, hvad med samsung sir jeg det har jeg altid sværget til.. Nej nej det er det bedste fra LG...Jeg tror lige jeg venter 1/2 års tid så det faldet i pris... Hvad vil du gi sir han...??? Du kan få en x-box med i hatten, den koster 2700kr... Lyder egentlig meget godt men skal lige tænker over det... Så idag kører jeg lige over til en anden forhandler af samme kæde for lige at høre en second opinion om LG's nye model... Det bras og kun en billig model, og alt hvad ham den anden sagde var forkert står han nu og siger til mig...Hvis du skal ha noget godt skal det være samsung... Jamen det er jo faktisk en af dine kollegaer der har fortalt mig det at LG er en super skærm..Det løgn sir han, og led er ikke nødvendigvis det bedste, plasma er også super... Så jeg forvirret, det sgu ikke til at finde ud af....

Hvad sværger i til og er der nogle gode erfaringer hvor kvaliteten er i top til en lækker skærm i ca 55", med 3D....???? Pris ca de 20.000kr....

Tusind tak...Starfighter55...
06. december 2010 - 12:25 #1
det spørgsmål er umuligt at svar på, det kommer an på hvad man er til. hvis du går ind til en trejde forhandler der sælger Panasonic ville han til være en tid sige at de er 100 gange bedere end de andre to, men det med plasma og led, der ville jeg sige at plasma er bedst indtil videre da led er en nyere teknologi, problemer er at tv procenterne er begyndt at satse på led, så led er mere fremtidsikkert men plasma lige nu er bedst, men ud af LG og samsung er min personlige forvorit Samsung da jeg syntes de laver de bedste skærme, men min onkel har lige købt et panasonic, og de er altså ikke helt dårlige :)

hvis jeg var dig ville jeg nok købe dette samsung i stedet for et LG:)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=591033#extra

håber det var svar nok:) ellers spørg du bar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2010 - 12:44 #2
jeg har valgt LG - én årsag.
Til LG er der to remoter med (en lille til daglig brug, og en stor til opsætning). Remoter skal bare peges nogenlunde mod tv-væg.
Til Samsung er der kun 'den store' remote, og på det tv jeg testede skulle man pege eksakt mod 'øjet' i bunden af tv før remoten virkede - det gider jeg ikke være med til.
Avatar billede starfighter55 Novice
06. december 2010 - 12:46 #3
vkristofferschiemann : Det link du lagt ind er til et philips tv..???

Takker for hurtig tilbagemelding og dine erfaringer...Gider du lige tjekke dit link, gad godt se hvad det er for et samsung du ville linke til....???
06. december 2010 - 13:26 #4
ja selvf min fejl :)
-undskyld http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616025#reviews
dette her, det er osse en del billigere end dem du nævnte, dem du snakker om er sikkert fra serie og serie 9, det her er fra serie 7 og et okay tv, jeg kiggede på et fra serie 9 og blev ret skuffet for kvalitets messigt på 3D var det ikke bedere end dette til lige under 11000, og det i serie 9 kostede altså 39000 :) så ville tage et kig på det jeg linker til her :)
06. december 2010 - 13:38 #5
http://www.komplett.dk/k/kcp.aspx?sku=616025&sku=616031

her kan du se en samlining, du kan se at det ikke er ret meget du for ekstra for de 10000 du ska smide efter det hvis du vil ha et i serie 8
Avatar billede starfighter55 Novice
06. december 2010 - 17:36 #6
Supert vkristofferschiemann...

Det vil jeg lige kigge lidt på det samsung: (plasma vs led)... Selvom der er dobbelt pris ser det lidt lækre ud...!!

Hvis der skulle komme flere foreslag til mit indlæg ville det være kanont....

Takker...
06. december 2010 - 18:32 #7
det var så lidt :) håber det hjalp lidt d;
Avatar billede starfighter55 Novice
06. december 2010 - 18:57 #8
vkristofferschiemann... Det hjalp mig faktisk til at min mavefornemmelse omkring samsung er god nok... Men skal da lige ud og se det i butikken inden jeg køber noget på nettet...

Har du eller andre set 3D på samsungs serie 8...Er det godt og får man den fede 3D effekt??... For det gjorde jeg godt nok på LG's 55" ude i butikken...????
06. december 2010 - 20:08 #9
det lidt smag og behag, jeg syntes ikke det 3D er så godt på nogen skærme endnu :) men ja det forskelligt for person til person :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2010 - 20:13 #10
#2

2 remoter?
Ikke hvis man køber en af de billigere modeller ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2010 - 21:05 #11
det er så det - jeg købte hos expert et 47" LG i juni 2010 til ca 11500 (2D) - alt - pånær det, at der skulle 2 mand til at hænge skærm op - var med i prisen.
Avatar billede starfighter55 Novice
06. december 2010 - 21:43 #12
#11... Sikke en service hos expert.... En til at bore og en til at skrue...('-')..
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2010 - 22:03 #13
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2010 - 11:02 #14
Der stod i vejledning, at man skulle bruge bla skruetrækker og 2 mand til vægmonterings-beslaget. Jeg valgte at gøre det selv.