Avatar billede gunfar Nybegynder
06. december 2010 - 18:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fortløbende nummere i excel

jeg vil gerne vide hvorledes jeg kan fremkalde fort løbende bilags nummere til et excel regneark
dette i stil med det man får når man skal laver en fakture/ følgeseddel

dette skal dog bruges i forbindelse med en reklamation's rapport
hvor evt dato kan indgå som bilag's nummer

071210 herefter vil jeg gerne den trækker et nummer selv 01.02.03 osv
da man bruger dato kan den fortælle hvornår man har haft sagen og herved er det også nemmere at få nye bilag's nummere
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2010 - 19:54 #1
Er ikke til hvordan makro til dette laves, men kunne man tænke sig at du i den skabelon du arbejder i har en knap der hedder "indsæt dato", hvorefter den indsætter dags dato? Og en anden makro til at holde øje med feltet hvor dato indsættes, hvorefter det fortløbende nummer indsættes fra en tekstfil der bliver opdateret med + 1 når indholdet hentes.
Man kunne så også have en makro,med en knap der hedder "gem som", der indlæser "dato" "sag nr" "navn" og gemmer i den mappe man ønsker.
Disse kanpper sættes udenfor udskrift området, så de ikke kommer med i en udskrift.
Jeg har en faktura skabelon hvor denne funktion er på.
Og en automatisk tæller, hvor dette nummer hentes med en makro, ved hjælp af en knap, hvis det har interesse. Kunne måske tildannes til dit system.
Avatar billede gunfar Nybegynder
06. december 2010 - 20:01 #2
det sidste har interresse

det første med at lave knappe er jeg ik hel med på
Avatar billede gunfar Nybegynder
06. december 2010 - 20:01 #3
til 220661
Avatar billede gunfar Nybegynder
06. december 2010 - 20:05 #4
kan man også sætte et eller andet link i et felt som så automatisk går på et fælles drev hvor alle billede dokumentation hentes hvis man hvil have vedhæftet evt. billeder fra en server / drev fra fælles server
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2010 - 20:12 #5
#4 der må jeg være dig svar skyldig. Jeg er ikke super bruger i at lave mskroer og lignende, og har fået hjælp af et par skrappe brugere herinde til at rette min fakturaer til så de blev rigtig gode at arbejede i.
Går du ind på min profil kan du se de spm jeg har oprettet med fakturaer. Du er meget velkommen til at bruge det du kan her.
Der er fem tråde om dette.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/220661
Avatar billede gunfar Nybegynder
06. december 2010 - 22:11 #6
jeg er nybegynder i at opbygge et sådan projekt her omkring fortløbende nummer
en tilføjelse..

regnearket skal også når det kommer med et nyt nummer være lig med blanke felter da rapporten oftes skal have nye info /oplysninger ect. leverandør, varenr,fejlårsag m.m.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2010 - 22:55 #7
Det er også på den måde min faktura skabelon er opbygget. Jeg kasn arbejde i den over flere gange, før jeg tilføjer fakturanummeret med kanppen til sidst når den skal udskrives.
Avatar billede gunfar Nybegynder
06. december 2010 - 23:16 #8
220661

jeg takker indtil nu for den gode info
tror hel klart det er noget jeg kan bruge
vender tilbage når jeg har været over vores it -afdeling
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2010 - 16:31 #9
Velbekomme da.
Spændede og se om du kan få det flettet ind i dit system.
Avatar billede gunfar Nybegynder
01. november 2011 - 19:09 #10
har afsluttet dette
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2011 - 22:29 #11
Hvad skete der med denne. Du har lukket?