Avatar billede m0rfar Nybegynder
07. december 2010 - 21:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Wireless Network med Ubuntu 10.10 Virker ikke

Hejsa efter søgning herinde på siden må jeg give fortabt.

Jeg har fornylig installeret ubuntu 10.10
hp pavillion zv 5000
Usbpen 16Gb.
netkort: Realtek RTL8139 family pci ethernet nic (Broadcom 802.11b/g Wlan)

Jeg er rookie i linux verden. Så jeg skal have det meste i pap. Har dog efterhånden læst et par bøger om emnte.

Har det nået at sige at jeg kun har det på USB ?
Jeg kan ikke få "sudu" foran mine kommandorer. Tænker at det har noget med brugerniv. at gøre. er dog registeret som Admin. Men det var lige en tanke.

jeg har indtil videre fulgt nedenstående link uden held. Jeg har også fået installeret ndisgtk på maskinen men går i stå ved søgningen efter en inf fil men hvilken?
https://help.ubuntu.com/10.10/internet/C/troubleshooting-wireless.html#troubleshooting-wireless-disabled

Check for device recognition: lshw -C network
efter jeg har skrevet dette i terminalen skriver den at Wlan0 er disabled. Så det virker ikke. Husk at jeg er grøn linux bruger :)

På forhånd tak.

ps. Har ligeledes tjekket linuxin og ubuntuDK uden held.
Avatar billede m0rfar Nybegynder
11. december 2010 - 13:43 #1
Jeg har fået fat i ndiswrapper og ndisgtk og de rigtige filer til mit 64bit version.

Jeg genstartet computeren, men havde jo ikke installeret min usb version med persistent på. Så det svarede jo til at starte forfra.

Jeg tror jeg har styr på mit problem så jeg lukker spørgsmålet.

Hvis der er nogen der har ligne problemmer så er de velkommen til at skrive da jeg ligger inden med links til løsningen.
Avatar billede m0rfar Nybegynder
14. december 2010 - 15:58 #2
Jeg smider lige linket ud til løsningen jeg endelig fandt!

http://www.omattos.com/node/6

Lige et link mere som også hjalp mig med at få skrevet de rigtige commands.
Men prøv det overstående link først!

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=201902