Avatar billede lerdue Nybegynder
11. december 2010 - 15:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bios uden USB-cdrom

Hej Folkens!

Jeg har en bærbar pc med windows, som crasher med blue screen kernel_data_error 0x000000f4. Vi snakker en HP pavilion dv6000(dv6101ea). Mit udgangspunkt var geninstallering, men min dvd-drev er defekt, så jeg har anskaffet et ekstern USB-dvd-drev. Desværre endnu et problem - bios vil ikke boote fra USB-dvdrom.

Jeg har forsøg at finde en firmware med USB i bios - men no no.

Kan jeg bruge andre versioner af bios uoriginale?

Nogen der har ideer - alt kan bruges undtagen en hammer, da maskine i øjeblikket er ubrugelig.

Venlig hilsen
Lerdue
Avatar billede JStaal Nybegynder
12. december 2010 - 20:42 #1
Er du helt 100% sikker på det er dit dvd drev der laver ged i den?
Du skriver kun det er defekt men det behøver jo ikke give blå skærm nødvendigvis. har du koblet den fra? Og ja jeg ved godt det er en bærbar men det kan man stadig godt, dog med lidt skruen og gøre ved, andre med quick swaps.

Mvh JStaal
Avatar billede lerdue Nybegynder
01. februar 2011 - 00:36 #2
Var død men point skal du ha'
Avatar billede JStaal Nybegynder
01. februar 2011 - 10:17 #3
ookaaaay.
Men jeg kan jo ikke svare når du har lukket tråden.