Avatar billede kegud Nybegynder
12. december 2010 - 19:26 Der er 1 løsning

Netgear, samt fibernet (packetfront)

Hej

Jeg er lige flyttet i nogle lejligheder hvor vi gennem huslejen betaler for noget fibernet, dvs. der sidder et modem(?) kaldet packetfront i forvejen.

Jeg har en gammel netgear router som jeg brugte i den gamle lejlighed til trådløst. Det trådløse vil jeg jo egentlig gerne have tilbage igen

Problemet er at netgearen blinker "rødt" for Internet. Jeg har prøvet og læse lidt herinde, og slået noget DHCP fra og givet den en anden ip, men synes ikke lige det har nogen effekt.
Skal jeg ændre dynamisk ip til static ip? Jeg har bare ændret adressen for hvor jeg finder routeren.

Og hvis jeg skal gå over til static ip, så kommer mit næste problem. Hvad skal jeg sætte submask osv. osv. til?
Avatar billede kegud Nybegynder
13. oktober 2011 - 13:05 #1
....