Avatar billede kiwankow Nybegynder
14. december 2010 - 11:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

passer denne CPU i denne bærbar..

Hej jeg har nedenstående cpu og vil gerne vide om jeg kan sætte den i en acer aspire 1400 da den har tv-out og min anden bærbare ikke har.

Field    Value
CPU Properties
CPU Type    Mobile AMD Sempron LV, 1800 MHz 3000+
CPU Alias    Palermo (Venice-128)
CPU Stepping    DH-E6
Instruction Set    x86, MMX, 3DNow!, SSE, SSE2, SSE3
L1 Code Cache    64 KB  (Parity)
L1 Data Cache    [ TRIAL VERSION ]
L2 Cache    128 KB  (On-Die, ECC, Full-Speed)

CPU Physical Info
Package Type    754 Pin uOPGA
Package Size    4.00 cm x 4.00 cm
Transistors    [ TRIAL VERSION ] million
Process Technology    9Mi, 90 nm, CMOS, Cu, SOI
Die Size    [ TRIAL VERSION ] mm2
I/O Voltage    1.2 V + 2.5 V
Maximum Power    67.0 W

CPU Manufacturer
Company Name    Advanced Micro Devices, Inc.
Product Information    http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118,00.html

CPU Utilization
CPU #1    3 %

i så fald at den passer skal der så ændres noget nogen steder eller kan jeg bare smide den i og formatere maskinen..??
Avatar billede chalde Seniormester
14. december 2010 - 21:30 #1
Så vidt jeg kan se har Acer Aspire 1400 en Pentium IV (Intel).
http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire1400/Aspire1400mv.shtml
Det må derfor blive et nej.

Generelt er udskiftning af CPU i bærbare en rodet affære, selv hvis du finder en der passer i soklen.
Kølingen er sjældent andet end lige nok til den CPU den kommer med. Dertil er det ikke alle producenter der giver bios mulighed for at køre med andre end lige de CPUer de har valgt til modellen.
Avatar billede kiwankow Nybegynder
18. december 2010 - 19:36 #2
lukket