Avatar billede mt79 Nybegynder
16. december 2010 - 08:53 Der er 7 kommentarer

PC taber netforbindelsen

Jeg har en PC som kører klient for noget IP videoovervågning. Den mister LAN og internetforbindelsen med jævne mellemrum (2-10 gange dagligt) hvor jeg bliver nød til at deaktiver/aktivere netkortet for at få den igang igen.

Det mærkelige er at det ikke er tricket af noget andet på mit netværk. Jeg har prøvet at isolere den fra alt andet der kører på nettet, uden nogen forskel.

I netværks/delingscenter viser den adgang til både LAN og internet, selvom forbindelsen er røget. I windows systemlog kommer der ingen hændelser når forbindelsen ryger.

Hjæææælp??
Avatar billede Miezip87 Novice
16. december 2010 - 09:05 #1
har du nyeste driver til netkortene ?
Avatar billede mt79 Nybegynder
16. december 2010 - 09:15 #2
Nå ja, det glemte jeg at skrive :) - Ja, jeg har den nyeste driver til mit netkort.
Avatar billede Miezip87 Novice
16. december 2010 - 10:28 #3
så du har ingen Gule udråbs tegn i ENhedhåndtering?
Avatar billede mt79 Nybegynder
16. december 2010 - 11:12 #4
Nope
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
17. december 2010 - 12:46 #5
Du bliver nød til at putte mere info på bordet min ven! Hvad betyder afbrudt/hvordan oplever du det? Du kan ikke komme med for mange detaljer!

/Klaus
Avatar billede mt79 Nybegynder
11. april 2011 - 14:59 #6
Jeg mister internetforbindelsen....helt random - jeg prøver lige at droppe et par af fejlmeddelelserne fra loggen:

"Der opstod en timeout for navnefortolkningen for navnet ping3.dyngate.com, da ingen af de konfigurerede DNS-servere svarede."

"NtpClient kunne ikke indstille en manuel peer, så den kan bruges som tidskilde, på grund af en DNS-udførelsesfejl på ''. NtpClient forsøger igen om 3473457 minutter og fordobler derefter antallet af gentagelsesforsøg. Fejl: Det navn, der blev anmodet om, er gyldigt, men der blev ikke fundet nogen data af den type, der blev anmodet om. (0x80072AFC)"

Er der nogle af disse der kan forårsage at PC'en taber internetforbindelse?

Når jeg slukker/tænder min bredbåndsrouter (Dlink) og deaktiverer/aktiverer mit netkort - kører forbindelsen igen.

Jeg har en del ipad/iphone/bærbare pd'ere osv...der kører on/off på mit netværk - kan det være nogle af dem der "forstyrrer" noget rent ip-mæssigt?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
20. august 2012 - 13:40 #7
Hmmm synes det lyder som om din DLink smider/taber forbindelsen.

Måske skal firmwaren opdateres eller måske er hastigheden på din forbindelse mere end den kan klare og smider så forbindelsen.

Bare et bud