Avatar billede eliot Juniormester
17. december 2010 - 08:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Explorer er holdt op med at fungere

Vista service pack 2. HP Pavilion bærbar.

Jeg får hele tiden vinduet "Explorer er holdt op med at fungere" og derefter et vindue hvor jeg kan lukke programmet, så starter den forfra med samme problem.

Kan man ikke nulstille explorer.

Jeg har afinstalleret version 8 og prøvet med samme problem, geninstalleret version 8 men stadig med samme problem.

HJÆLP

P.s. Pc'en er også meget langsom og kører meget på disken
Avatar billede eliot Juniormester
17. december 2010 - 08:31 #1
Den kommer også med "windows live settings er holdt op med at fungere" når den starter op.
Avatar billede noltus Novice
17. december 2010 - 08:35 #2
I "kør" skriver du "sfc /scannow",hvis du har en vistadisk eller en systengenoprettelses disk skal den sidde i drevet,kommandoen checker system filer og genopretter dem der er defekte uden at skade noget
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2010 - 08:40 #3
Ja og du kan også køre denne:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2010 - 08:43 #4
Er det Explorer eller Internet Explorer ?

Da du skriver noget om version 8, så går jeg udfra at det er IE

Start IE8, klik på Funktioner, klik Internetindstillinger, klik på knappen SLET.
Sæt flueben i de 3 øverste linjer og klik på slet.

Klik på Faneblad Avanceret, klik på Nulstil

Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer, Søgemaskiner:
Hvis der står: Bing, Yahoo, Live, Msn osv.
så Fjern dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til at være Standard

Og/Ellers:
Hent Ccleaner her > Klik ude til højre på "Download Latest Version".
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Der er en manual her > http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Der er en lille forskel "Problemer" er udskiftet med "Register".
Sæt de flueben som vist i manualen punkt 11 inden du kører "Renser".

Lad programmer foretage en oprydning i Renser og Register, og lad den slette det den finder.
Avatar billede eliot Juniormester
17. december 2010 - 08:51 #5
Hej igen, jeg kan IKKE starte IE8 da den jo hele tiden siger den er holdt op med at fungerere, Jeg har kørt Ccleaner.

Det er en PC der har en recover partition, der er ikke leveret nogle diske med til Pc'en
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2010 - 08:53 #6
Avatar billede eliot Juniormester
17. december 2010 - 09:07 #7
Treatmenice ;-) Jeg kan ikke køre IE så jeg kan ikke komme på siden du henviser til ;-)
Avatar billede eliot Juniormester
17. december 2010 - 09:23 #8
sfc /scannow giver blot et enkelt lille blink fra et vindue
Avatar billede eliot Juniormester
17. december 2010 - 09:31 #9
Kører CHKDSK nu, så må vi se
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2010 - 09:44 #10
Kan du starte IE således?

Tryk på Crtl + Alt + Delete og du får joblisten
Gå i filer og vælg Nyt job (Kør)
skriv: iexplore.exe  - tryk på OK
Avatar billede eliot Juniormester
17. december 2010 - 10:01 #11
Det tjekker jeg så snart den er færdig med CHKDSK, den har fundet enkelte ting eksempelvis 3 ikke indekseret filer og noget omkring USN-bytes ?
Avatar billede eliot Juniormester
17. december 2010 - 12:01 #12
Haverslev,

Samme problem og det hjalp heller ikke med CHKDSK selvom den rettede mange ting
Avatar billede eliot Juniormester
17. december 2010 - 18:47 #13
Status er nu at jeg har installeret Firefox fra en CD. Kom dermed på nettet. Downloaded IE9 Beta. Installeret den og den kunne heller ikke starte, men åbnede en bundbanner hvor man kunne deaktivere plugins. Restartede IE9 og nåede at klikke på deaktiveringsbanneren og deaktiverede alle plugins.

NU VIRKER DET IGEN, der var alle mulige plugins, AOL, noget DVD noget etc.

Jeg tror generelt det var godt at få kørt en CHKDSK, men hvem der skal droppe mig et svar ved jeg ikke ;-)
17. december 2010 - 22:19 #14
PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem.
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede eliot Juniormester
31. december 2010 - 14:26 #15
Lukket