Avatar billede Flynow Nybegynder
17. december 2010 - 11:23 Der er 1 løsning

IP udløber efter kun 30 min og får ikke automatisk tildelt en ny

Jeg har et stort problem. Jeg er begyndt at miste min forbindelse. Nogen gang efter 30 min og andre efter 2 timer. Mistanken går direkte mod DNS da samme TDC forbindelse tidligere har virket. Ofte leaser jeg kun ip'en for 30 min ad gangen. Jeg mister selvfølge forbindelsen og skal ind over connection status for at release og låne en ny ip.

Routeren er en WGR614v5 med firmware V1.0.7TDC_1.0.6.

Som det kan ses er routeren køb hos TDC også selvom deres support hårdnakket påstår at det ikke er tilfældet, hvorefter de afslår med at hjælpe i sagen.

Er en fast ip løsning på mine kvæler og er det dyrt?

Jeg er ikke meget for at købe nye løsninger i det jeg er fortrolig med de fleste af indstillingerne i denne Netgear router. Ofter følger der noget skræld med i nye løsninger som man ikke kan skru i.

-
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
17. december 2010 - 12:37 #1
Du mener DHCP, og så er denne tråd måske lidt malplaceret.

DHCP klienten på routeren skal forny sit lease efter ½ leasetid, så du skal ikke miste forbindelsen når dit lease løber ud(altså fordi det aldrig løber ud he he).

Hvis du har fuld adgang til routeren, så put nyeste ikke TDC firmware på den... Lyder som en softwarefejl, eller en router der snart skal skiftes ud.

/Klaus