Avatar billede inctor Nybegynder
17. december 2010 - 20:10 Der er 4 kommentarer

Interaktivt Danmarks kort.

Hej alle,

Jeg har nu spenderet en 2 timers tid på Google for at prøve at finde det jeg søgte.

Det er lykkedes, dog bare ikke af Danmark.

Det jeg søger er et Interaktivt Danmarks kort.
http://www.dudal.com/flx/ydelser/interaktivt_flash_kort/kommunekort_eksempler/
Hen i stil med det blå kort, nummer 2.

Jeg har prøvet med manuel HTML Mapping, og det blev utroligt grimt, og åbenbart er der et maksimum for antal "Poly punkter" man kan sætte pr. element.

Er der nogen af jer som kan hjælpe? Jeg har en PSD fil, hvor det er delt op i layers som jeg godt kunne tænke mig det.
Avatar billede majbom Novice
17. december 2010 - 21:19 #1
kan du ikke bruge det de har der på siden? eller de er måske for dyre?

det kan nu sagtens laves med et image map, det har jeg da selv før haft held med - dog ikke med helt samme effekt som på den side dér..
Avatar billede inctor Nybegynder
17. december 2010 - 22:02 #2
4000 kroner for et Regionskort, der skal bruges til et fritidsprojekt, jeg ikke har nogen indtjening på? - Det er lige i overkanten synes jeg :)

Det behøver heller ikke være lige så fancy, som det de har..
Men bare at kortet er delt op i regioner, og man kan klikke på de 4-5 regioner der nu er..
Avatar billede webit Nybegynder
21. januar 2011 - 10:31 #4
Tror du har stillet spørgsmålet i den forkerte kategori, de eksempler du har angivet er flash og for mentlig kodet i actionscript og er ikke javascript, men med en dele kodning og brug af jquery og html image map vil du kunne komme tæt på!