Avatar billede Slettet bruger
18. december 2010 - 15:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kanaler på 5 GHz båndet

Jeg er i gang med en opgave om trådløst netværk. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål jeg gerne vil havde svar på, men som jeg simpelthen ikke han finde på nettet. Jeg vil gerne vide hvilke kanaler, på 5 GHz båndet, der er tildelt IEE 802,11 a/n standarderne i de forskellige lande?
Hvis jeg for eksempel i min Sitecom router vælger Danmark  - Har jeg kanal 36,40,44 og 48 at vælge imellem. Men vælger jeg et andet land kan det være nogle andre kanaler jeg har til rådelighed.

Jeg har været vidt omkring på nettet, og det tætteste jeg kommer på et svar er her, hvor det oplyses at Nord Amerika benytter sig af kanalerne 149, 153, 157, 161 og 165.
http://verint.com/video_solutions/section2b.cfm?article_level2_category_id=7&article_level2a_id=350&article_level2b_id=682

I øvrigt forstår jeg ikke helt at man kun har disse kanaler at vælge mellem, er en af fordelene ved 5 GHz båndet ikke at der er mange flere ikke overlappende kanaler at vælge imellem end på 2.4 GHz nettet?

Nogen der kan svar mig på dette, eller har jeg måske misforstået noget?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. december 2010 - 18:24 #1
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2010 - 09:51 #2
Ja jeg har set den side før, men så vidt jeg forstå omhandler de kun 802.11a på 5.5 GHz båndet.

I øvrigt forstår jeg ikke helt det der med Bånd A,B og C
Avatar billede riversen Nybegynder
20. december 2010 - 18:11 #3
5ghz er 5ghz uanset om det er a eller n mig bekendt
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2011 - 01:19 #4
Det tætteste jeg kom på et var må være her:
http://standards.ieee.org/getieee802/download/802.11n-2009.pdf

Side 455 hvis andre skulle være interesseret.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. januar 2011 - 08:22 #5
Beskriver det samme som mit link. Bare mere uoverskueligt imo... Velbekom...