Avatar billede trim Praktikant
19. december 2010 - 11:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

bedste sted at finde dk subs til film?

overskriften siger vist det hele. Er det på divstation.com eller findes der større databaser andre steder?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2010 - 11:05 #1
det lettste er at søge sådan her

et eksempel
filmen hedder ørneborgen

danish subtitles ørneborgen  i google

- så kommer de med mange bud men husk der kan være mange dårlige tekster der med vilje er lavet forkert
Avatar billede trim Praktikant
19. december 2010 - 11:32 #2
Læg et svar. Kan se at der ikke ligger nogle tekster til den version af filmen jeg har:-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2010 - 11:42 #3
trim> Det er slået fast flere gange at spørgsmpål omkring undertekster til film ikke er lovligt at spørge om herinde, så læg svar selv.
Desuden er det logik at der er copyright på disse tekster, med mindre du selv oversætter. Ellers er et ulovligt.
Avatar billede KHHP Juniormester
19. december 2010 - 11:43 #4
Du kan prøve subscene.com, der henter jeg mine undertekster fra, og de har et stort udvalg. De fleste film har mellem 2-25 udgaver af danske undertekster. Jeg gør normalt det at jeg starter fra toppen af og så kører jeg ned igennem listen af danske undertekster indtil jeg finder det jeg skal bruge. Hvis det skulle ske at jeg ikke kan finde en passende dansk undertekst, så finder jeg en passende engelsk og åbner med notepad og kopierer hele indholdet over i Google Translate og kopierer det hele tilbage igen og gemmer så en ny SRT-fil hvor der så er 99 % passende undertekster. Hvis du ikke er så tryg ved at bruge notepad til at redigere undertekster med, findes der en masse gratis programmer på nettet der kan gøre det lige så nemt.
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. december 2010 - 11:46 #5
google translate? Det må være din spøg. Al forståelse går tabt efter sådan en tur.
Avatar billede trim Praktikant
19. december 2010 - 14:33 #6
Hej John

Det er jo ikke nødvendigvis ulovligt at hente undertekster til visse film. Derudover ville det jo være dumt af forfatter selv at lægge teksten på nettet. Ligesom visse musikere lægger deres ting ud til fri download så sker det også med visse film. Så i dette tilfælde er du nødt til at tilgå mit spørgsmål med objektive øjne istedet for at dømme på forhånd:-)
Iretttesæt mig bare hvis jeg tager fejl.

Ville gerne reklamere for filmen jeg mangler tekster til men det er ulovligt at reklamere på eksperten så det vil jeg undlade;-) Men kan da oplyse at det var en dokumentar film jeg søgte tekst på;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2010 - 14:43 #7
Lad os stoppe diskussionen:
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser

"2.Regler for brug af Eksperten.dk
1. Det er ikke tilladt at:
7. spørge efter eller poste indlæg, der omhandler/indeholder:
4. Dvd- og cd-covers samt undertekster til film eller lignende copyright-beskyttet materiale vedrørende film.
Avatar billede trim Praktikant
19. december 2010 - 14:48 #8
ja men nu var det jo som sagt ikke cpyright beskyttet undertekst jeg søgte;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. december 2010 - 20:59 #9
Nej selvfølgelig var det ikke det...?
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. december 2010 - 01:09 #10
Det er vel underforstået, at sådan en forespørgsel går på fanskabte undertekster.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2010 - 07:54 #11
Tjah...
Torrent programmer kan bruges lovligt OG ulovligt, men folk betragter generelt hjælp om det som ulovligt.

Same shit.
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. december 2010 - 15:48 #12
du skal tænke positivt, john