Avatar billede djalex Praktikant
20. december 2010 - 16:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søges: Software til Automatisering

Hej alle eksperter!

Jeg søger noget software i stil med Automize (fra Hitek software - http://www.hiteksoftware.com/) - der kan udføre en række forskellige kommando'er i en tidsplan.
Jeg er fuldt ud klar over at jeg burde kunne scripte mig ud af det, men jeg vil hellere have noget med GUI og nogle fine indstillingsmuligheder.

Jeg har 11 forskellige mapper - som skal monitoreres.
Det er fx:
1 mappe, scannes hvert 5. minut for filer - er der filer, tages der backup af filerne og filen flyttes over på et netværksdrev. (Filerne kommer ind via FTP)
en anden mulighed:
Der skal forbindes til en FTP server ude i verden, de filer der ligger på serveren skal kopieres ned lokalt - og omvendt skal der kopieres nogle filer fra lokalt op på ftp'en. Igen med et givent tidsrum.

Jeg har brugt automize til dette i et stykke tid, men jeg er ikke helt tilfreds med den. Den har det med at miste forbindelsen til en FTP server - og så står den bare og hænger og gør ikke mere, førend en genstart.

Er der nogle af jer andre derude, som har erfaring med lignende programmer og har noget der kan anbefales ?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2010 - 16:31 #1
jeg har http://allwaysync.com/da-DK/?a=1
så er det bare at lave en opgave til hvert tidsinterval, og vælge mapper samt kopieringsretning.
Derefter minimer til systembakken, og den passer sig selv.
Du skal have pro-versionen, som pudsigt nok altid lige er nedsat til 20$. Der er to versioner - en til installation på pc, og en til kørsel fra fx usb-stick. Jeg bruger den sidste selvom det er fast på pc, da jeg så ikke har opsætning i windows, men kan tage den med mig til ny pc når der skiftes.
Avatar billede djalex Praktikant
20. december 2010 - 19:36 #2
Tror ikke lige umiddelbart det kan bruges, desværre...

Jeg har en FTP server, som programmet skal køre på.

Der har jeg så 10 mapper, hvor jeg henter filer fra vores AS400 over i - og ligeledes 10 mapper hvor jeg flytter filer fra serveren over på AS400...

Så er der 10 ftp konti - som henter/sender filer til mig, som jeg jo så flytter rundt!

Endelig har jeg en server ude i den store verden (som jeg mistænker lidt for at være ustabil - og så går automize ned) som jeg skal levere filer på og som jeg henter fra - igen filer der skal ti/fra vores As400... Så denne server er bare mellemled og skal altså klare alle disse tasks...

Derfor jeg vil være træt af at skulle lave fælgende job-kæde 10 gange:
Hent fra AS400
Tag sikkerhedskopi
Læg i en mappe folk kan hente fra
Se om folk har lagt noget på serveren
Sikkerhedskopier det folk har lagt til os
Flyt filerne over på As400

Og så den lange kæde som også skal forbinde til en ftp og sync'e det over...

Så det er lidt en kompliceret sag denne her...
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2010 - 21:07 #3
det ville også være surt, hvis du kunne få et så billigt program, der kunne - oven i købet med en gratis test-periode.
du kan bestemme kopiering til/fra/begge veje med/uden sletning tidsinterval osv...
Avatar billede djalex Praktikant
21. december 2010 - 09:29 #4
Undskyld, jeg har glemt at pointere at filerne flyttes over på AS400 via FTP. Så jeg skal bruge et program der kan schedulere det og samtidig kan bruge FTP kommando'er, udover bare alm windows kopi/flyt kommandoer!
Avatar billede djalex Praktikant
04. januar 2011 - 08:33 #5
Well, eftersom der ikke er andre der har en ide til noget automatisk software med en række tasks - som også skal kunne køre ftp, så vælger jeg at lukke den.

Jeg har kigget lidt på Automise fra http://www.automise.com/home.aspx og det ser ud til at kunne det samme - så enten forsøger jeg med den nye version fra Hitek software, eller også dette alternativ!