Avatar billede ida_blomst Nybegynder
29. december 2010 - 16:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med Power Point

Hej!
Jeg har lavet et Power Point på min bæbar, i 2007 udgaven. Og jeg pakker derefter præsentationen til en cd, men når jeg så vil starte cd'en på min anden computer, står der noget med at programmet ikke blev instilleret rigtigt, og noget med en fejlkode 8x00003 ...Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2010 - 16:46 #1
Der kan være flere ting galt.

Du har ikke den rigtige powerpoint version på din anden computer
CD'en er brændt forkert eller med fejl
Selve pakningen er gået galt

Du kan gøre forskelligt.

Prøv at flytte præsentationen upaket med et andet medie og se om den kan køre på den anden maskine, brug f.eks dropbox til at fyltte med

Kør en reparation af din powerpoint installation på den anden maskine (Kontroller version først)
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
29. december 2010 - 20:16 #2
øh... Altså det er ikke første gang det er gået galt.
Men hvordan kan det være en forkert version? Jeg har 2007 udgaven på min bærbar og en lidt ældre udgave på computeren. Har dog før prøvet på bibliotekets coputere og der virkede den cd'en heller ikke.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at jeg kan:  "Prøve at flytte præsentationen upaket med et andet medie og se om den kan køre på den anden maskine, brug f.eks dropbox til at fyltte med"
Dropbox, hvor finder jeg dette, og hvordan gør jeg???
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2010 - 20:24 #3
Hvis du gemmer fra din powerpoint 2007 i powerpoint 2007 format, så vil du ikke kunne åbne præsentationen i en powerpoint 2003. Du skal med andre ord sørge for at det format du gemmer din præsentation i er kompartibelt med den powerpoint version der er på den maskine hvor præsentationen skal åbnes.

Dropbox er en gratis net tjeneste der giver dig 2 Gb online plads. Den virker ligesom et bibliotek, men den forskel at dette bibliotek ligger på nettet. Ved at installerer dropbox på flere computere, kan du dele filer mellem dem bare de er på nettet.
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
30. december 2010 - 18:49 #4
Okay! Det kendte jeg ikke til, det kan være at jeg kan bruge dette.

Men har selv prøvet at løse problemmet, og er kommet lidt viddere men har stadig ikke fundet ud af det helt. Jeg har nu prøvet at ligge power pointet(med billeder, musik) ned på et usb-stik, og sat dette til min computer - og nu virkede det!! Og jeg har fundet ud af hvilket "element" der er skyld, at der dukker denne her fejlkode op: 0x80000003, er et element der automatisk bliver pakket sammen med power pointet og musikken og billederne, elementer hedder: PPTIEW. Men nu vil jeg så spørge om hvad dette er?? Hvad bruges det til? Og kan det undlades når jeg pakker til en cd??

P.S. Jeg kalder det "elementet" fordi jeg ikke rigtig ved hvad man ellers kalder dette ikon.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2010 - 20:08 #5
Powerpoint findes i en version der hedder powerpoint viewer. Denne bruges til at kunne se præsentationer med og den kan ikke læve præsentationer. Typisk bruges den på netværk hvor brugerne ikke skal kunne lave deres egne præsentationer og derfor ikke har brug for den fulde officepakke, men de skal kunne se powerpoint præsentationer, derfor vieweren.

Om du kan fjerne den ved jeg ikke, prøv
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
30. december 2010 - 20:15 #6
Okay tak! Har nu fjernet den, og det virker helt fin uden den. Nu er det så bare lige hvordan jeg undgår denne powerpoint viewer når jeg pakker til en cd! Har prøvet at undersøge det, men det må da være muligt eller hvad? Hvis jeg lægger power pointet ned på et usb, kan jeg jo altid fjerene powerpoint viewer bagefter, men ville også meget gerne have at det fungerede på en cd..
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2010 - 22:11 #7
Jeg har ikke kunne finde nogen reference til at det skulle kunne gøres automatisk. Som jeg ser det kan det kun gøres manuelt og du skal være opmærksom påat det kan give problemer med andre versioner af powerpoint og de applikationer der anvender vieweren. Jeg kunne f.eks. forestille mig at browseren også anvender den, men ved det ikke med sikkerhed og har ikke kunne finde noget om det
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
04. januar 2011 - 21:59 #8
...okay men som sidste spørgsmål hvordan kan de så gøres manuelt? Har du en slags vejledning om hvordan det gøres fra trin til trin...?