Avatar billede FrederikM Nybegynder
30. december 2010 - 18:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Klorin og gulfarvning

Jeg havde nogle pletter på hvide t-shirts, som jeg ikke kunne få væk. To gange prøvede jeg med den anbefalede mængde klorin i vand, men uden held. Derfor prøvede jeg at fjerne pletterne med ren klorin hvilket har betydet, at der nu er kommet gule plamager der hvor klorinen blev påført.
Kan jeg fjerne disse?
Jeg har søgt og søgt på nettet, men intet sted fortælles det, om man kan fjerne gule pletter forårsaget af klorin.
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2010 - 18:25 #1
Hvis det er bomulds T-shirts, så ville jeg ligge den i blød i en Klorin /vand blanding i nogle timer og derefter vaske den ved 60 gr.c

Men jeg er bange for at de ikke er af ren bomuld og det er defor at de er blevet gul plettede.
Avatar billede FrederikM Nybegynder
30. december 2010 - 18:31 #2
Ja, ingen af trøjerne er ren bomuld, det er bomuld blandet med noget andet. Men du mener, at det er en ide at lægge dem i klorin igen? Bare en mildere blanding? Klorin fjernede godt nok nogle af pletterne, da jeg brugte den fortyndede opløsning, men ikke alle, derfor gik jeg lidt for kraftigt til værks og brugte klorinen ufortyndet.
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2010 - 18:51 #3
Ja læg dem i blød og vask dem v. 60 gr.c.

Skaf evt. noget Biotex pletfjerne og sprøjt på de resternde pletter, da klorinen reagere forskelligt på de forskellige typer stoffer.
Avatar billede FrederikM Nybegynder
31. december 2010 - 13:16 #4
Tak for din hurtige hjælp. Jeg er ny herinde, hvordan giver jeg dig de 60 point et svar ville udløse? Jeg kan ikke se det nogen steder.
Godt nytår!
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2010 - 15:56 #5
Håber dine pletter er væk :-)

Der skal lægges et svar, for at du kan acceptere og lukke spørgsmålet.

Godt Nytår

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede FrederikM Nybegynder
01. januar 2011 - 19:38 #6
Jo tak, de er væk, så holder jeg mig fra klorin i fremtiden. Mange tak for din hjælp.