Avatar billede hades Praktikant
30. december 2010 - 22:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke oprette trådløs forbindelse til min Linksys E3000 router

Hej Eksperter.

Jeg har desværre fået et meget irriterende problem efter jeg skiftede min gamle router ud med Linksys E3000.

Jeg kører den medfølgende installations-cd og opretter et fint lille trådløst netværk, som bare kører uden problemer, men når jeg slukker routeren og tænder den igen, kan jeg ikke logge på netværket.

Jeg kan se netværkets navn, men når jeg forsøger at oprette forbindelse får jeg en besked om at computeren ikke kan oprette forbindelse. Det samme glæder for min iPhone og Xbox.

Ved hjælp af kabel kan jeg i routerens opsætning se at password osv var som tidligere inden jeg havde slukket routeren.

Jeg har også prøvet at oprette det trådløse netværk manuelt, men fik desværre samme problem.

Håber der er nogen, der kan hjælpe.
Avatar billede hades Praktikant
30. december 2010 - 22:50 #1
Kan lige tilføje, at jeg har opdateret til nyeste firmware.
Avatar billede hades Praktikant
02. januar 2011 - 17:03 #2
Da jeg har ComX som internetudbyder er det ikke nok at godkende MAC adressen som står på routeren, man skal også godkende den trådløse MAC adresse, og så kører det bare uden problemer :-)

Den trådløse MAC adresse fandt jeg ved at gå ind på routeren (192.168.1.1) og under fanebladet "Status".