Avatar billede HadstenQ Novice
01. januar 2011 - 17:24 Der er 6 kommentarer

Søger en udbyder af et ratings-system....

Mine skribenter efterspørger at kunne give novellerne karakterer på min side. Min side er lavet i FrontPage pga. tidsmangel til at lære at programmere selv, så det jeg søger er nok en udbyder  hvor man får et ID pr. novellen, og lægger en kode på hver novelle og få rated novellerne med stjerner - nærmest som en besøgstæller.

Er der nogen der har kendskab til et sted som kan løse det for mig eller måske en hel anden løsning på problemet?
Avatar billede johny Nybegynder
02. januar 2011 - 13:27 #1
Det lyder da som lidt af en udfordring for dig at køre de i FrontPage også? For i det øjeblik der er brugergenereret indhold betyder det vel, at du selv manuelt skal opdatere siden, for at lægge det brugergenererede indhold op?

Nu får vi jo ikk enoget at vide om din side, men var det ikke en idé at skifte til en eller anden form for CMS løsning i stedet? Flere af disse har nemlig plugins til netop noget af det du søger.
Avatar billede HadstenQ Novice
02. januar 2011 - 20:48 #2
Hej johny
www.naterotik.dk er min side.
Besøgstællerne på novellerne virker på den måde at jeg lægger et html script ind. og resultatet vises så via scriptet fra websup.dk
Jeg søger en rating der virker lidt på samme stil.
I øvrigt har du ret i CMS løsningen - blot har jeg ikke tiden til at sætte mig ind i det - desværre.
Avatar billede johny Nybegynder
02. januar 2011 - 22:14 #3
Ja, men hvordan lægger skribenterne novellerne op?
Derudover, så ligger på problemet i, at hvis du skal lave det du er ude efter, skal du enten finde en service der tilbyder det for dig, ligesom besøgstælleren (hvilket ikke er noget jeg har hørt om), eller du skal til at lave en løsning med et serverside kodesprog, og i så fald skal du have hele strukturen skiftet ud med enten aspx eller php sider hvilket gør at alle url'er ændrer sig. :-/

Hvis du skal undgå problemerne med det sidste, skal du for det første have et CMS system, hvis ikke du skal lære at kode fra bunden, og for det andet skal der sættes noget URL redirection op. Det er så forholdsvis let at gøre i PHP, men alt tager jo tid.

Men den sidste løsning afhænger også af hvilken form for webhotel du har?

Så ja, vil nok mene den første løsning er den bedste, men jeg kender bare desværre ikke umiddelbart nogen endnu, men vil da lige prøve at lede lidt mere efter det.
Avatar billede HadstenQ Novice
02. januar 2011 - 22:58 #4
Læserne sender novellerne til mig. Jeg læser korrektur på alt, da jeg som web-ejer også er ansvarlig for hvad der udgives.
Novellen lægger jeg derefter i en skabelon og tilføjer et tal i script-koden for denne novelle i besøgstælleren. Skulle jeg tilføje een mere til et ratingsystem vil det ikke betyde mere.

Hvis jeg skal lave min webside om så har jeg de muligheder der er angivet på denne webside:

http://webdomain.dk/support/?view=cms

Er der nogen af disse du kan anbefale - jeg har mellem 1500 og 2000 noveller liggende.

/Nanna
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
03. januar 2011 - 01:31 #5
Jeg kan godt lave et remote rating system til dig, hvis det er.

Mvh Daniel Truelsen
Avatar billede HadstenQ Novice
03. januar 2011 - 21:20 #6
Hej Daniel
Jeg er ikke den store webhaj, men prøv at skrive til mig på admin@nannas.dk lidt om hvordan du forestiller dig det og hvad det betyder for mig arbejdsmæssigt.

Nanna