Avatar billede simon1996 Nybegynder
02. januar 2011 - 18:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

computer genstarter når jeg slukker den

Hej. Når jeg trykker sluk computer i start genstarter den bare. jeg har kigget på andre lignende indslag hvor de har kunnet lave det om i WOL i bios.
Men jeg ved ikke så meget om computer så jeg ved ikke hvor jeg finder det henne
Er der nogen der kan fortælle hvor man finder det henne?
Avatar billede 2nice Nybegynder
02. januar 2011 - 18:50 #1
Mener det ligger under boot i bios, og der kan stå WOL ell. Wake On Lan.

Den skal være disable...
02. januar 2011 - 18:51 #2
Velkommen til E. ...

... prøv evt. først UDEN nogen som helst (inter)net forbindelse; stikket UD!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2011 - 19:52 #3
Velkommen til...
Du bruger en kategori til NON IT.
Du får nok flest svar ved at oprette det i en mere egnet kategori.'
F.eks. den samme som det styresystem du har.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2011 - 20:23 #4
Hej Simon
Har du været inde i strøm styringen, for at se hvad den er sat til her, når du vælger luk?
Den har sikkert før været "shut down", men kan måske nu hedde "restart".
Avatar billede rockbottom_dk Nybegynder
02. januar 2011 - 20:30 #5
sikke et flot svar - var det hvad du kunne nå midt i dit computerspil
Avatar billede rockbottom_dk Nybegynder
02. januar 2011 - 20:31 #6
det var så til Stigers/aka olddevils
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2011 - 20:41 #7
rockbottom.dk
Du har da i hvertfald ikke læst hvordan man skriver her. Først kommer du med en skod kommentar, og her efter ligger du også svar selvom du ikke kommer med en skid der er relevant.
Har du ikke noget fornuftigt på hjerte så hold op med at spamme tråden.
PS I øvrigt har John jo faktisk ret i det han skriver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2011 - 21:41 #8
PB sendt til rockbottom.
Avatar billede simon1996 Nybegynder
02. januar 2011 - 21:55 #9
Karise_Larry

har prøvet det den genstarter stadig

220661

har set efter alt ligner det skulle være iorden.

2nice hvor ligger bios henne på computeren?

og jeg bruger windows7
Avatar billede rockbottom_dk Nybegynder
02. januar 2011 - 22:04 #10
220661 - nej jeg er ikke helt så god til dette. Det var selvfølgelig ikke meningen at man skulle kunne give point for mit "svar"
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 08:01 #11
Hej simon
Din bios kommer du in i ved at trykke på en taste lige når du starter pc op. På nogle er det del tasten andre kan det være en f taste (de fleste gange F eller F2).
Men det står som regel i det første opstart billede.
Men du kunne jo prøve at kontrollere disken for fejl først:
http://www.w7forums.com/use-chkdsk-check-disk-t448.html
tjek også af at du vil reparere bad sektorer på disk.
Genstart pc og lad den tjekke disken.
Kan godt tage en del tid.
Avatar billede 2nice Nybegynder
05. januar 2011 - 07:17 #12
Du kommer højst sandsynligt ind i bios ved at trykke "del" ell. delete knappen ned på tastaturet lige når du har startet din PC.