Avatar billede jarosjak Nybegynder
02. januar 2011 - 20:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

headphones/lydkort

hej.

Mine headphones vil af en eller anden årsag kun spille lyd gennem den højre side. De virker perfekt på min ipod. Er det så min lydkortdriver der skal geninstalleres?

pft
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2011 - 20:52 #1
Hej
Har du været inde i indstillinger for lyd på pc for at kontrollere at balance ikke ved et uheld er sat til højre? Den skal være centreret
Avatar billede jarosjak Nybegynder
02. januar 2011 - 20:58 #2
Det har jeg lige leget lidt med og den er i balance! Når jeg tilter balance mod venstre (100/18)kan jeg tydeligt høre den skratter, det gør den ikke når den sidder i iPod'en.

Har også prøvet med en "neutral stereo plug" der fulgte med mine headphones.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2011 - 21:05 #3
KAn der være snavs i dine stik på pc der gør at der ikke skabes ordentlig kontakt?
Avatar billede jarosjak Nybegynder
02. januar 2011 - 21:28 #4
det skal lige prøves. Er vatpinde bedst til det eller andre gode råd inden jeg propper noget i bøsningen?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2011 - 21:33 #5
Vil anbefale trykluft på dåse til at blæse det rent. Men gør det lidt forsigtigt. Er ikke sikker på at vatpinde er så smart, da man måske kan risikere at noget kommer til at hænge fast.
Avatar billede jarosjak Nybegynder
03. januar 2011 - 10:08 #6
ved ik om det var mine lungers fuldekræft, rent og skær held, eller det at jeg rykkede stikket lidt lidt ind og ud.

Det virker hvertfald nu!

Smid et svar så får du point!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 10:12 #7
Det er helt sikkert en kombination af begge dele. Da det er små spændinger der kører i disse stik, skal der ikke meget til før der bliver dårlig forbindelser.
Avatar billede jarosjak Nybegynder
03. januar 2011 - 10:17 #8
tak!

og så vil jeg i øvrigt også gerne bestille en staveplade :S

*fulde kraft