Avatar billede 9Falck Nybegynder
02. januar 2011 - 21:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

firefox i windows 7?

Hey

Jeg har lige købt en ny bærbar med windows 7, men jeg har det nu bedst med firefox som browser. Jeg fik også sådan et fint popup vindue med at jeg skulle vælge en browser.
Jeg klikker på firefox, den henter og installerer og så vil den have en kode??  øhh hvilken kode og hvad er det der vil have en kode, jeg har prøvet de koder jeg oprettede sammen med pcen men de virker ikke. Hjælp er træt er IE
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
02. januar 2011 - 21:41 #1
getfirefox.com
02. januar 2011 - 21:45 #2
PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
02. januar 2011 - 22:47 #3
ie er det værste omgang forældet lort at lave websider til..
den understøtter ikke en gang runde kanter med css..
Avatar billede Selas Nybegynder
03. januar 2011 - 01:01 #4
Det lyder helt forkert det med koden, jeg tror du har misforstået noget eller fået en fake firefox.

Du kan også installere igennem http://ninite.com/ så ryger den nyeste version ind med en anden installer end firefox's standard.  :)

+1 for at droppe IE og få en ordentlig browser. I øvrigt er Google Chrome hurtigere end firefox, dog uden så mange funktioner/add-ons hvilket gør at jeg selv beholder firefox.
Avatar billede 9Falck Nybegynder
03. januar 2011 - 08:15 #5
hmm jeg har nu prøvet at være inde på selve firefox.com der skete nu det samme og har fra start af com sat IE til ikke at være standard, men prøver lige alt det der står om IE funktioner osv
Avatar billede 9Falck Nybegynder
03. januar 2011 - 08:58 #6
Tak til karise_larry som hjalp mig bedst, jeg fandt selv fejlen og skriver nu fra FF.
Pcen spurgte selv om IE skulle være standard hvilket jeg sagde nej til, men inde i IE-funktioner-internetindstillinger-programmer  var der stadug flueben i IE som standard, det tog jeg fra og instalerede FF.
Men karise-larry jeg kan ikke acceptere dit svar og give point der er ikke nogen lille kasse til et flueben som de andres svar??
Avatar billede pstidsen Novice
03. januar 2011 - 17:50 #7
Det er fordi det han har skrevet er en kommentar og ikke et svar. Ved svar kan man ticke den lille boks af. Du vælger hvad du vil skrive lige over hvor du skriver indlæget (standard er kommentar).

PS: Jeg bruger Opera. I hastighed er den på cirka det samme niveau som Chrome. Derudover har den nogle fede funktioner. Bl.a. navigering frem og tilbage i sider m.m. ved hjælp af musens bevægelser, fane-stabling m.m.
03. januar 2011 - 17:58 #8
Ping...
(Dette er så et [svar]...)
03. januar 2011 - 17:59 #9
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...