Avatar billede kdf_dk Novice
03. januar 2011 - 22:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Køre flere forespørgsler på samme tid

Hej,
Jeg har en acces-database med en masse (+30) forespørgsler.
A)Hvordan overfører jeg disse mange forespørgsler til en database med samme struktur og tabelindhold?
B) Det må være muligt at "køre" alle disse forespørgsler samtidigt, på en eller anden måde - hvordan gør man det?

Håber I kan hjølpe mig?

kdf_dk
Avatar billede mugs Novice
03. januar 2011 - 22:14 #1
A. Du kan i din nye dataase i menuen Fileer > Hent eksterne data vælge fanen forespørgsler og importere dem til den nye db.

B. Jeg tyror ikke du kan køre dem alle i samme arbejdsgang. Men i VBa kan du køre dem efter hinanden med denne:

DoCmd.Openquery "QRYnavn"
DoCmd.Openquery "QRYnavn2"
DoCmd.Openquery "QRYnavn3"

o.s.v.

Men lidt baggrundsviden ville nok hjælpe lidt på forståelsen af problemet.

Ps.: Tak for point i dine andre spørgsmål - Rart med lidt oprydning.
Avatar billede kdf_dk Novice
03. januar 2011 - 22:23 #2
Hej Mugs,

Velbekomme da og tak for hjælpen, beklager ventetiden - der har bare været så meget andet... måske kender du det:-)

Tak for svaret - punkt A er jo lige til at gå til, men hvordan opretter jeg en VBA?
Avatar billede mugs Novice
03. januar 2011 - 22:30 #3
Du skal bruge en formular. Derefter tager du en kommandoknap fra værktøjskassen og sætter den et sted på formularen. Højreklik på knappen > Egenskaber > Hændelser > Sæt markøren ud for linien VedKlik > Tryk på de 3 små ... i højre side > Kodegenerator > Så åbner VBA-editoren og du indtaster koden hvor markøren blinker.

Så har du oprettet en VBA-procedure der eksekveres, når du trykker på knappen.
Avatar billede kdf_dk Novice
03. januar 2011 - 22:40 #4
Jeg får følgende meddelelse:
"Udtrykket VedKlik, du indtastede som indstilling af hændelsesegenskaben, gav en fejl: Object or class does not support the set of events"
Avatar billede mugs Novice
03. januar 2011 - 22:48 #5
Når du får ordene "Udtrykket VedKlik" er du i hvert kommet det rigtige sted hen.
Har du indtastet noget kode, og i givet fald hvilken?
Avatar billede kdf_dk Novice
03. januar 2011 - 22:53 #6
Private Sub Kommandoknap0_Click()

        DoCmd.OpenQuery "prøvebeskrivense_0bg"
        DoCmd.OpenQuery "prøvebeskrivense_1bg"
        DoCmd.OpenQuery "prøvebeskrivense_2bg"

End Sub

Håber du kan bære over med mig, hvis det er helt håbløst:-)
Avatar billede mugs Novice
03. januar 2011 - 23:00 #7
Din kode ser rigtig ud. Har du checket for stavefejl?.

Slutter for iaften.
Avatar billede kdf_dk Novice
03. januar 2011 - 23:01 #8
Ok - tak for hjælpen

Godnat!
Avatar billede mugs Novice
04. januar 2011 - 08:38 #9
Tak for point - Men fungerer det?
Avatar billede kdf_dk Novice
04. januar 2011 - 16:24 #10
Hej igen Mugs,

Nej det fungerer ikke, har tjekket for stavefejl.

Bliver vedmed at få førnævnte fejlmelding.

Ved oprettelse af en kommandoknap, bliver jeg ledt gennem "guiden Kommandoknap". Her skal jeg vælge en "kategori" og en "handling". Hvad skal man vælge her?

/Morten
Avatar billede mugs Novice
04. januar 2011 - 16:27 #11
Prøv at frakoble dine guider og gør som jeg har beskrevet.

Evt. send din db (ike 2007) til:

mugs snabelting bbsyd.dk

som en .zip fil. Så ser jeg på det.
Avatar billede kdf_dk Novice
04. januar 2011 - 21:24 #12
Jeg har send databasen til dig.

Takker ydmygst:-)
Avatar billede mugs Novice
04. januar 2011 - 21:30 #13
Returneret. Jeg får ingen fejl. Jeg har en misyanke om, at brugerens Access mangler noget VBA modul.

Db er returbneret med en makro der afspiller de samme handlinger.