Avatar billede ohmish Nybegynder
04. januar 2011 - 16:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Redelegere DNS for et .com domæne (web10>gratisdns)

Hej

Jeg skal have flyttet mit domæne fra web10 over på egen server, men ved ikke helt hvordan det gøres DNS-mæssigt når det er et .com domæne..

Hvordan får jeg "overtaget" domænet så min opsætning på gratidns får styringen?
Skal jeg have fat i web10, da de vel står som registrant af domænet?
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2011 - 16:40 #1
Du udfylder https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transferotherthandk efter du har fået AuthID/EPP fra Web10

Dette hvis du ønsker at flytte så betaling også går via GratisDNS
Avatar billede ohmish Nybegynder
04. januar 2011 - 16:49 #2
aah ;)
Skal jeg så bare skrive til web10 og bede om AuthID/EPP?
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2011 - 17:30 #3
Ja, og når du har det skal du udfylde og følge linket jeg skrev til dig
Avatar billede ohmish Nybegynder
04. januar 2011 - 17:40 #4
Mange tak ;)
Smid et svar
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2011 - 18:02 #5
Med det flytter du betaling således at fornyelse går via GratisDNS.
Avatar billede ohmish Nybegynder
04. januar 2011 - 18:05 #6
Perfekt. Nu skal jeg så bare lige ha vristet det AuthID/EEP fra web10..