06. januar 2011 - 17:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Muuv.dk - Undervisningsportal for musikere

Hej Eksperter.

Vi er to gutter der har startet et site der hedder www.muuv.dk, og vil gerne hører jeres mening.

Lidt om idéen:
Vi forsøger at samle alle der underviser i musik, de får så en profil på siden og elever har mulighed for at søge og finde en underviser. Alt på siden er gratis for både underviser og elev.

Hvad synes du:
Jeg vil gerne hører hvad i synes om idéen, designet, brugervenligheden mv.?

Adressen er: www.muuv.dk

Mvh. Glen Michaelsen
06. januar 2011 - 17:22 #1
og underviser du tilfældigvis i musik - Så tilmeld dig da :)
Avatar billede 2Mida Praktikant
06. januar 2011 - 18:00 #2
Hej Glen,

siden virker lidt svag designmæssigt - den kunne godt strammes lidt op.

MEN, du er nød til at se teksten efter for stave- og forståelsesfejl, kommasætning - få en ven/veninde (friske øjne) til at se al teksten igennem for fejl. Stavefejl er for mig sjusk, og få mig til at stå helt af.

Og lidt mere tekst om dit formål, måske.

Ellers enkel og funktionel.

..Ole
06. januar 2011 - 20:20 #3
En fin side og en fin ide.

Det som jeg selv finder vigtigst ved hjemmesider er om det tydeligt fremgaar hvem maalgruppen/maalgrupperne er og om de indeholder et klart budskab til maalgrupperne.  Her er det helt klart at maalgrupperne er de der underviser i musik og de der soeger musikundervisning, og budskabet er at her kan de to grupper komme i kontakt med hinanden og traeffe aftale om undervisning.  Siden er holdt fri fra pop, reklamebroel, og alt andet hvorved webmasteren kan distrahere fra det centrale budskab og henlede opmaerksomheden paa sig selv.  Tydelig og let forstaaelig og let laeselig tekst (ikke for eksempel graa bogstaver paa lysegraa baggrund som man alt for ofte ser.)  Kun den noedvendigste navigation der ogsaa er klar og enkel.  Helt klart et redskab, ikke en nipsgenstand.  Godt gjort.

For saa at bevise at jeg rent faktisk har kikket paa det, dog et par kritiske bemaerkninger.  Soegevaerktoejet er nok for detaljeret.  Hvad angaar stedet for undervisning saa maa man enten soege paa hele landet og derved, forhaabentligt snart, faa alt for mange muligheder eller ogsaa soege paa specifikke postnumre saasom 5000 Odense C hvorved man mister muligheder i Odense V og Odense N.  Jeg foreslar du laver mulighed paa soegning per omraade, maaske per kommune.  Ligeledes er soegningen paa undervisningsomraade maaske upraktisk detaljeret.  Er der, for eksempelo, i realiteten forskel paa de der underviser i violin og de der underviser i viola?

En detalje:  Hvis ideen er at finde undervisning indenfor 5 minutter saa skulle undervisernes email adresser maaske vaere links som man kan klikke.

Under alle omstaendigheder, et til lykke med resultatet med haab om vaekst i brugen.
08. januar 2011 - 21:09 #4
Hvad saa GlenM, fik du mit indlaeg?  Jeg er spaendt paa din reaktion, om mit indlaeg var til nytte eller om jeg ramte helt ved siden af eller hvad.  Giv genlyd.
10. januar 2011 - 09:04 #5
Beklager lige til jer der har svaret at jeg ikke lige har fået meldt tilbage på den ellers rigtig fine feedback.

#2Mida.
Tak for feedback - Kan godt følge dit udsagn med at siden fremstår lidt svag i designet - Men jeg er stor tilhænger af et ufattelig simpelt design og så få helheden frem vha. indholdet - At indholdet så halter lidt kan jeg ikke løbe fra :)

Mht. tekstfejl har du fuldstændig ret, den skal kigges i gennem og formuleres ordenligt/korrekt.

#Christian_Belgien
Dit feedback var til megen nytte, har selv spekuleret i lang tid om hvordan den søgefunktion kunne fungere bedst, er lidt splittet fordi jeg gerne vil gøre den enkelt men samtidig mener jeg at det skal være muligt at være specifik.

Men det har været ret svært for mig indtil videre at bygge en søgefunktion da jeg ikke har haft så meget data.

Jeg har også lavet en søsterportal til Muuv som hedder instrument-butikker.dk hvor jeg har en "kort-søgning". Tror du den idé kunne være måden at gøre det på?
10. januar 2011 - 10:46 #6
Et godt princip er at HVAD kommer foer HVORDAN (eller som man faar at vide naar man studerer design "Form foelger formaal."  Man kan focusere paa hvordan man gerne vil lave en hjemmeside (eller noget andet) og saa haabe paa at folk vil finde brug for det. Alternativt kan man focusere paa hvilke behov hos hvilke brugere man gerne vil loese og saa finde ud af hvordan det lader sig goere.

Du vil formodenligt gerne at musikstuderende nemt skal kunne finde den eller de naermeste musiklaerere.  Jeg tror vi er enige om at der er soegning paa enkelte postnumre ikke den ideelle metode.  Saa taenk igennem hvordan det saa skal goeres og laer teknikken eller find egnede plugins, eventuelt ved hjaelp af spoergsmaal Eksperten.

Hvis jeg skulle soege efter for eksempel en cembalo instruktoer tror jeg at jeg ville finde det hjaelpsomt og smart at kunne bruge et interaktivt Danmarkskort som for eksempel det jeg finder her: http://kommune.eniro.dk/region/media/ Jeg ville gerne se alle cembalo instruktoerer i Danmark og saa kunne se de der er i min region og til slut en naermere oversigt over dem i min kommune hvis der er nogen og ellers i nabokommunen.

Ligeledes med valg af instrument tror jeg, fremfor at skulle vaelge et specifikt og maaske sjaeldent instrument saasom cembalo, at jeg ville foretraekke at kunne starte med at kunne vaelge en instrument gruppe og se alle laerere der og derefter kunne snaevre det ind.  Hvis der kun er en cembalo laerer 200 km vaek men fem piano laerere lige i naerheden kunne jeg saa forhoere mig om en af piano laererene kunne tilfredsstille mit behov for cembalo undervisning.  Som eksempel fandt jeg dette link der tillader soegning paa grupper og derefter snaevre soegningen ind: http://www.musikunderviseren.dk/

Det jeg vil foreslaa er at du lukker denne traad, saa bruger en uges tid til at reflektere og google rundt, og saa maaske oprette et nyt spoergsmaal saa som "Hvordan laver jeg et interaktivt Danmarkskort hvor man kan soege efter emner i hele landet, per region, og per kommune.."
11. januar 2011 - 00:39 #7
#Christian_Blegien

Ja vi er helt enige om at nuværende søgning halter en del - Og tror kortet vil kunne være en god løsning, så den skal jeg i hvert fald overveje.

Ved ikke om vi er helt enige angående instrumenterne
Underviserne kan selv vælge hvad de underviser i og gerne vælge flere - Og hvis en underviser ikke har valgt Banjo men har valgt guitar tror jeg ikke jeg ville vælge ham som banjolærer - Tror altid jeg ville gå efter en dedikeret lærer.

Men jeg vil i hvert fald tage den med i min overvejelse, og følger dit råd med at lukke denne tråd, så kan det være jeg kommer tilbage med nye spørgsmål.

Lig point hvis du ønsker point :)
11. januar 2011 - 07:00 #8
Svar fra mig som du kan acceptere for at afgive points.