Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
08. januar 2011 - 14:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Død harddisk.. Kan man redde noget ?

Vores harddisk er gået helt død... Vi har desværre ikke lavet sikkerhedskopier af det hele. Kan man på nogen måde redde nogle af de data som ligger på den.

Vi har prøvet at sætte den over i en anden pc som slave men det virket heller ikke..
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2011 - 14:19 #1
Hvis det bare er printet der er stået af, kan i måske med en identisk harddisk få gang i den igen.
Hvis det er selve læsehovedet der er stået af, skal i over i dyre løsninger såsom www.ibas.dk
Avatar billede linkby Nybegynder
08. januar 2011 - 15:45 #2
Nej det kan du ikke. :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2011 - 15:51 #3
Jo det kan du muligvis - hvis du gør som jeg skriver.

#2?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. januar 2011 - 16:09 #4
#2: måske du lige skulle finde ud, hvad den fejler, før du dømmer den helt død.

Enig med John i at hvis den er mekanisk død (altså ikke bare korrupt filsystem), så skal du over i de løsninger John foreslår.
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
08. januar 2011 - 16:43 #5
Det lykkes... Dog kan jeg ikke finde min outlook mappe, ville ellers gerne have fået en kopi af mine mail :-/
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 16:54 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2011 - 17:02 #7
Vil gerne have uddybet #2 :)