Avatar billede amews_aj Nybegynder
09. januar 2011 - 14:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafik mangler på udskrifter fra PowerPoint 2010

Hej,

Dette har tidligere virket fint i PowerPoint 2003-, men efter at have skiftet til PowerPoint 2010 opstår følgende problem.

Grafik (både tema og billeder på slides) forsvinder på udskriften. De vises fint i "Vis Udskrift", men kommer ikke med på udskriften.
Hvis jeg vælger at udskrive på en anden printer virker det fint, så ser ud til at være en form for kompatibilitetsproblem imellem en bestemt printer (forholdsvis ny) og PowerPoint 2010.
Har rodet lidt med nogle indstillinger for printeren, men kan ikke få den til at udskrive grafikken.
Har placeret i denne kategori da det netop kun sker med en bestemt printer.

Jeg vil selvfølgelig forsøge at hente den nyeste driver når jeg har mulighed for det, men i mellemtiden ville jeg høre om I har andre forslag til hvad der kan være galt?

På forhånd mange tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. januar 2011 - 20:28 #1
Sørg også for at køre med nyeste office opdateringer - jeg har ikke hørt om problemer i 2010 endnu, men i tidlgiere versioner blev der fejlrettet mange printproblemer.

Har printeren mulighed for en helt anden driver? - eks. PostScript i stedet for PCL, så prøv at skifte.

Ellers skal du ud i enkomplet reinstallation af driver (printermappen - menuen filer, serveregenskaber, drivere -> Slet) for at se, om det er en fejlinstalleret driver.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
23. februar 2011 - 18:19 #2
Inden jeg nåede at fejlsøge yderligere løb printeren tør for toner. Det kunne dårligt svare sig at købe en ny patron, så har købt en ny printer, og det virker nu fint.

Smid evt. et svar, så deler vi point som tak for dit forslag.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. februar 2011 - 19:50 #3
:-) takker, men jeg springer over.

Når nu du skriver det ikke kunne svare sig, er det incl. den viden, at en ny printer sælges billigt med næsten tomme patroner, for at du senere kan købe dig fattig i de rigtige patroner? Mange er ikke klar over at en ny patron typisk indeholder 3 gange mere blæk/toner, end den der følger med printeren.

Eller var det bare generelt tid til skift?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
23. februar 2011 - 20:02 #4
Det er jeg klar over at en del nye printere gør - det er dog min opfattelse at det ikke altid er tilfældet.

Derudover var den nye med scanner/kopi indbygget.

Og i sidste ende var det heller ikke min beslutning :)
I virkeligheden ikke mig, men en anden i familien, der havde det printerproblem. Jeg forsøgte bare at løse det for dem.