Avatar billede irma_n1 Novice
10. januar 2011 - 20:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

yahoomapsx.exe

Hej

jeg har fundet denne trojan på min computer

http://www.threatexpert.com/report.aspx?md5=9f7c770ccf3a49c41a620caf30271dd6

og så vidt jeg kan se er den blevet fjernet nu, vha. trend micros online scan og malwarebyte der kørte i sikkert tilstand.

Men ud fra den beskrivelse står der at den har prøvet at kontakte andre host med oplysninger - bl.a. computernavn.

Og nu overvejer jeg at spærre mit visa kort - for kunne de have stjålet mine oplysninger .- den skide trojan kommer fra rusland :-(
10. januar 2011 - 20:16 #1
Selve Computernavn, IP, ... kan de ikke bruge til noget...

Mht. dit Visakort mm.
Du bruger vel en adgangsnavn, kode + NemID for at komme på ? Og hvor er den information ? (Bortset fra Bankens sikkerhedssystem)
Skal forståes på den måde, at hvis du eksempelvis havde nedskrevet nævnte adgangsnavn, kode + NemID i en fil på selve PC'en, så ville jeg være nervøs *S* ...

Du har vel (også) seriøst Sikkerhedsprogram ?
Avatar billede irma_n1 Novice
10. januar 2011 - 20:19 #2
hej
jo bruger nemid så den har de ikke så meget held med at cracke da nemid koden er jo nyt hver gang

men lige inden jeg så at der var noget galt brugte jeg visakortet på amazon.

og bruger avast
10. januar 2011 - 20:53 #3
Der burde ikke være noget problem... da nemid koden er jo nyt hver gang...
Avatar billede irma_n1 Novice
10. januar 2011 - 21:05 #4
tak for det- så håber jeg at intet er sket med mine kreditkort oplysninger

send et svar
10. januar 2011 - 21:17 #5
Ping...