Et nyt nationalt initiativ fra Industriens Fond, EIFO og Innovationsfonden – eksekveret af DTU Science Park og Teknologisk Institut– skal bygge bro mellem startups, SMV’er og Forsvaret.
Marker det du vil have kopieret og indsæt det igen.
Marker med musen ved at holde venstre museknap nede, og så højre klikke på det markeret og vælg kopier, bagefter sætter du markøren der hvor det kopiret skal indsættes og højre klikker igen og vælger indsæt.
Sider som sådan eksisterer ikke som noget "fysisk" i Word - indholdet er fortløbende, og opdelingen i sider afhænger f.eks. af den valgte printer.
Hvordan det kan løses afhænger af en række ting. Hvis indholdet på s. 1-3 findes på forhånd (i et dokument, som du kan styre) kan du f.eks. gøre sådan: Indsæt et bogmærke om det, der skal gentages (s. 1-2). Indsæt en krydshenvisning til bogmærket, der hvor det skal gentages (efter s. 3). Sørg for at felter opdateres, og krydshenvisningen vil vise samme indhold som bogmærket (= s. 1+2).
En krydshenvisning til et bogmærke viser det indhold, der er i bogmærket, så dermed skulle du kunne få hvad som helst med deri. I selve Word kan du opdatere felter (en krydshenvisning er et felt) ved at markere teksten og taste F9. Hvis arbejdet laves af noget programmering et eller andet sted, kan jeg ikke anvise nogen metode uden at vide mere.
Bruger du VBA? Hvis du tjekker indholdet i bogmærket, er det så, som det skal være, dvs. starter/slutter bogmærket som forventet før og efter det udregnede indhold? Hvis ja: Hvis du i dokumentet manuelt markerer krydshenvisningen og taster F9, vises indholdet så ikke?
Når krydshenvisningen ikke viser indholdet i bogmærket, selv om du opdaterer krydshenvisningsfeltet, tyder det på, at krydshenvisningen ikke er korrekt eller at bogmærket ikke indeholder det, du mener, det indeholder.
Hvis du taster Alt+F9, skal feltkoden i krydshenvisningen se sådan ud: { REF NavnPåBogmærkeHer \h } hvor der i stedet for NavnPåBogmærkeHer skal stå navnet på det bogmærke, som omkranser det indhold, der skal vises i feltet (\h får feltet til at virke som hyperlink - den switch behøver ikke at være med).
Mit spørgsmål om VBA stillede jeg, fordi jeg regner med, at der er brugt programmering af en slags til at klare opgaven, og du har ikke skrevet noget om det.
Jeg troede, at det var dig, der var i gang med at programmere det ...
Hvis du åbner dialogboksen "Bogmærke", finder det pågældende bogmærke og klikker på "Gå til", får du så markeret det indhold, som du regner med skulle være i bogmærket? (Hvordan "Bogmærke" åbnes, afhænger af Word-version - jeg ved ikke, hvilken version du bruger).
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.